De är Sveriges bästa fotbollsspelare i division 2

tors, 30 sep., 2004 12:07 CET

De är Sveriges bästa fotbollsspelare i division 2 Tävlingen Unibet 2:an är avgjord och Unibet kan idag presentera Sveriges bästa målvakt, back, mittfältare, forward och tränare i division 2. - Sveriges bästa spelare i division 2 har all anledning att vara stolta. Med 72 lag i sex olika serier har konkurrensen varit stenhård, säger Christian Bönnelyche på Unibet. Unibet 2:an engagerar division 2-klubbar över hela Sverige. En expertjury bestående av sportjournalister och fotbollsexperter har nominerat spelare och tränare till tävlingen. Därefter korades de bästa spelarna och den bästa tränaren i varje serie. Dessa tävlade sedan om att bli Sveriges bästa målvakt, back, mittfältare, forward och tränare i division 2. Priset i tävlingen är 15 000 kronor per kategori, varav 10 000 kronor går till spelarens/tränarens klubb och 5 000 kronor till spelaren/tränaren. De bästa division 2-spelarna i Sverige är: Bästa målvakt: Sebastian Karlsson, Degerfors IF, Västra Svealand Motivering: En oerhört lovande målvakt på 22 år. Har blommat ut under sina två säsonger i Degerfors. Agerar som en modern målvakt bakom backlinjen. Hans psyke är oerhört starkt. Deppar inte ner sig utan fortsätter jobba. Har allsvensk potential Bästa back: Markus Senften, Mjällby AIF, Södra Götaland Motivering: Fysiskt praktexemplar med enorm spänst. Stark i huvudspelet och är livsfarlig för motståndarna på fasta situationer. Har utvecklats enormt fysiskt genom att jobba med egna kroppen och löpning. Har gått från butter göteborgare till att bli en glad och positiv människa som funnit sig till rätta på Listerlandet. Kan bli en stor ledare på plan. Bästa mittfältare: Magnus Henrysson, Umeå FC, Norrland Motivering: Rutinerad med bra teknik. Allround. Lagets ålderman som går först när det gäller attityd och träning, både på och utanför plan. Mycket starka ledaregenskaper och ger alltid 100 procent i alla situationer. Målfarlig, har gjort 16 mål. Lugn och sansad person som inte höjer rösten i onödan. När han gör det så lyssnar man. Bästa forward: Andreas Tegström, Husqvarna FF, Östra Götaland Motivering: Ödmjuk och träningsvillig som trivs med tillvaron i Husqvarna. "Tegan" är inte i första hand en målskytt utan en bollmottagare och framspelare. Betyder oerhört mycket för anfallsspelet genom sin rörlighet och förmåga att vända bort försvaret. Har, trots ett "dåligt" tillslag, gjort en hel del mål, mestadels innanför straffområdet. Bästa tränare: Kenneth Nordling, IFK Ölme, Västa Svealand Motivering: Väldigt strukturerad och god administratör. Kan uttrycka sig väl och är tydlig i gruppen. Har stort civilkurage. Har lett Ölme till sin bästa säsong någonsin resultatmässigt i lagets fjärde säsong i division 2. Kenneth är steg 4-utbildad och är nästan klar på fotbollsakademin på Örebro universitet. En skada satte stopp för den aktiva spelarkarriären. Kom från KB Karlskoga i division 3 till Ölme. Mer information: På www.unibet.com/tvaan finns all information om tävlingen. Där finns också "omgångens hetaste matcher" i varje serie. Kontaktuppgifter: Christian Bönnelyche, marknadschef på Unibet i Sverige, 0768-66 31 61, christian.bonnelyche@unibet.com. Om Unibet Unibet grundades 1997 och är ett svenskägt spelbolag med huvudkontor i London. Unibet är noterat på Stockholmsbörsens O-lista sedan juni 2004. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den nordiska marknaden och erbjuder spel på 12 olika språk via www.unibet.com. Unibet har över 300 000 kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EBA, European Betting Association. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/30/20040930BIT21060/wkr0001.pdf