fre, 01 okt., 2004 15:43 CET

Unibet ändrade oddsen efter nattens debatt: Vågar du satsa pengar på att Kerry hämtar in Bush försprång? I natt hölls debatt i USA mellan presidentkandidaterna John Kerry och George W Bush om utrikespolitiken. De flesta bedömare menar att Kerry klarade sig bäst i debatten och spelföretaget Unibet ändrade omedelbart sina odds. TV-debatten följdes enligt preliminära beräkningar av 60 miljoner väljare. Enligt en första opinionsmätning, gjord av CNN och USA Today, ansåg 53 procent att Kerry vann medan 37 procent var av åsikten att president Bush gick segrande ur debatten. Nattens drabbning på Miami-universitetet Coral Gables i Florida var den första i en serie av tre direktsända debatter. Nästa vecka är det dags igen och då är ämnet ekonomi. Unibets oddsättare tror dock fortfarande att Bush har störst chans att vinna - Men frågan är om Kerry hinner ikapp Bush försprång, säger Lennart Ehlinger, oddssättare på Unibet. På Unibets sajt står demokraten Kerry efter nattens debatt i 2.4 gånger pengarna medan den som satsar på Bush får 1.48 gånger pengarna. Den som satsade på Kerryvinst före nattens debatt kommer att få 2.7 gånger pengarna vid en seger för Demokraternas kandidat. Se www.unibet.com för fler specialspel För mer information: Lennart Ehlinger, oddssättare på Unibet Tel: 0200-26 10 00 lennart.ehlinger@unibet.com Om Unibet Unibet grundades 1997 och är ett svenskägt spelbolag med huvudkontor i London. Unibet är noterat på Stockholmsbörsens O-lista sedan juni 2004. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den nordiska marknaden och erbjuder spel på 12 olika språk via www.unibet.com. Unibet har över 300 000 kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EBA, European Betting Association. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/01/20041001BIT21890/wkr0001.pdf