Unibet noteras på Stockholmsbörsens O-lista den 8 juni

mån, 07 juni, 2004 15:49 CET

Unibet noteras på Stockholmsbörsens O-lista den 8 juni Den 8 juni 2004 noteras Unibet Group plc:s svenska depåbevis (SDB) på Stockholmsbörsens O-lista. Unibets depåbevis kommer att noteras under rubriken "Övriga aktier". Kortnamnet är UNIB. Unibet har tecknat likviditetsgarantiavtal med Hagströmer & Qviberg FK. "Handel i våra SDB på Stockholmsbörsen kommer att öka marknadens kännedom om Unibet och öppna dörrarna till en bredare kapitalmarknad. Det ger oss de resurser vi behöver för en fortsatt expansion både marknadsmässigt och genom nya produkter", säger Unibet VD Pontus Lesse. För ytterligare information kontakta: Pontus Lesse VD Unibet Tel: +44 7730 810 543 Inga Lundberg Investor Relations Unibet Tel: +44 788 799 6116 Om Unibet Unibet grundades 1997 och är ett svenskägt spelbolag med säte i London. Idag är Unibet det största privatägda spelbolaget i Norden och www.unibet.com finns på 12 språk. Unibet har mer än 275 000 kunder i drygt 100 länder. Unibet är en internationell koncern där moderbolaget Unibet Group Plc har sitt huvudkontor i London. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/07/20040607BIT20930/wkr0006.pdf