Unibet Group plc Delårsrapport januari – mars 2005

ons, 11 maj, 2005 07:30 CET

· Bruttoomsättningen första kvartalet 2005 uppgick till 64,9 (43,9) miljoner GBP. · Stark tillväxt i bruttoomsättningen för Övriga spelprodukter som uppgick till 4,4 (1,8) miljoner GBP. · Stark tillväxt i bruttoomsättningen för Sportspel som uppgick till 60,5 (42,1) miljoner GBP. · Bruttomarginalen för sportspel påverkad av att favoritlagen vunnit de flesta matcherna i de stora fotbollsligorna. · Spelöverskottet första kvartalet 2005 uppgick till 7,0 (5,2) miljoner GBP · Resultatet efter skatt för första kvartalet uppgick till 2,5 (2,1) miljoner GBP. · Resultat per aktie första kvartalet uppgick till 0,400 (0,369) GBP. · Kassaflödet var fortsatt stabilt och uppgick till 3,9 (3,6) miljoner GBP under det första kvartalet.

“ Under kvartalet fortsatte både sportspel, kasino och poker att öka.” ”Jag är speciellt nöjd med det ökande antalet registrerade och aktiva kunder.” ”På grund av oväntat många favoritvinster i de stora fotbollsligorna var dock bruttomarginalen för sportspel lägre än genomsnittet. Svängningar i bruttomarginalen är normalt för verksamheten och jämnas ut över tiden,” säger Unibets VD Pontus Lesse. I dag, onsdagen den 11 maj 2005 klockan 12.00 CET håller Unibets VD Pontus Lesse en presentation hos FinancialHearings på Operaterrassen i Stockholm. Presentationen hålles på engelska. Deltagare uppmanas anmäla sig på www.financialhearings.com