VD Pontus Lesse lämnar Unibet vid kommande årsskifte

mån, 24 jan., 2005 19:21 CET

Unibets VD Pontus Lesse har meddelat att han önskar frånträda sin befattning vid årsskiftet 2006. Rekrytering av en efterträdare har redan påbörjats.

– Det har varit fem spännande och intensiva år att tillsammans med grundaren och entreprenören Anders Ström få bygga upp Unibet och lotsa det fram till en börsnotering. Jag känner att det är rätt tid att lämna över koncernen i nya händer. Jag har under dessa fem år även bildat familj och planerar nu för att flytta hem till Sverige. Med småbarn får man nya prioriteringar i livet, säger Pontus Lesse, VD i Unibet – Pontus har dragit ett stort lass i uppbyggandet av Unibet och framförallt i samband med börsnoteringsprocessen. Nu börjar en ny femårsperiod med nya utmaningar och jag har stor förståelse för att Pontus valt att nu börja fasa ut sig från VD-posten, säger Unibets styrelseordförande Mats Sundström. – Det har varit ett stort stöd att ha Pontus som VD under dessa expansiva år. Unibet har vuxit från ett litet entreprenörsföretag till ett börsnoterat miljardföretag och Pontus har haft en stor del i detta, säger Unibet grundare Anders Ström Mer information om Unibet finns på www.unibet.com För mer information: Mats Sundström, ordförande i Unibet Group plc, telefon +46 8 611 20 00 eller +46 70 342 87 90 Anders Ström, Unibets grundare, telefon +44 870 145 2400 Pontus Lesse, VD i Unibet Group plc, telefon +44 870 145 24 02 eller +44 7730 810 543