Unibet Group plc Delårsrapport januari – mars 2006

ons, 10 maj, 2006 07:30 CET

• Spelöverskottet för första kvartalet 2006 uppgick till 17,4 (6,9) miljoner GBP. • Resultatet före skatt för första kvartalet 2006 mer än fördubblades och uppgick till 8,0 (3,6) miljoner GBP • Resultatet efter skatt för första kvartalet 2006 uppgick till 5,6 (2,5) miljoner GBP. • Resultat per aktie första kvartalet 2006 uppgick till 0,199 (0,100) GBP. • Antalet aktiva kunder vid kvartalets slut uppgick till 190 610 (89 752). • Spelöverskottet från övriga spelprodukter nådde nytt rekord med 11,6 (4,4) miljoner GBP. • Första kvartalet med ett helt integrerat MrBookmaker med en gemensam teknisk plattform och varumärke. • Stabilt kassaflöde från den löpande verksamheten med 8,0 (3,9) mijoner GBP under det första kvartalet. • G4-certifiering för ansvarsfullt spelande.

”Fully integrated – Fully motivated” "Unibet-koncernen är nu helt integrerad med gemensamt varumärke på alla våra marknader. Vi har ett starkt fotfäste i Norden, BeNeLux och Sydeuropa.Vi har även lanserat sajten på ytterligare åtta språk och kommer att introducera flera nya spelformer framöver. ” ”Vi har erhållit licens från G4 som visar på att vi arbetar systematiskt med ansvarsfullt spelande”. ”Nu är vi fokuserade på fortsatt tillväxt. Vi har över 1 miljon registrerade kunder och i mars hade vi nytt rekord i antal spel med 4 miljoner sportspel. Vi är rejält taggade inför sommarens stora evenemang, Fotbolls-VM”, säger Petter Nylander, CEO Unibet. I dag, onsdagen den 10 maj 2006 klockan 09.00 CET håller Unibets VD Petter Nylander en presentation hos FinancialHearings på Operaterrassen i Stockholm. Presentationen hålles på engelska. Deltagare uppmanas anmäla sig på www.financialhearings.com