Unibet renodlar sin teknikplattform till Microgaming

ons, 26 juli, 2006 12:00 CET

Från september 2006 kommer Unibets pokererbjudande att renodlas till Microgamings teknikplattform. Microgaming levererar redan idag teknisk plattform till Unibets kunder i ett flertal länder.

Sedan förvärvet av MrBookmaker, har Unibet använt två olika tekniska plattformar för pokerspel online. Unibet har nu beslutat att avveckla avtalet med B2B Poker (Sweden) AB, och enbart använda en leverantör. Ett flertal plattformar har utvärderats under ett års tid och Microgamings plattform bedöms vara det bästa alternativet för Unibets kunder. Unibet ser flera fördelar med renodlingen till en enda plattform. Det är mer kostnadseffektivt och driftssäkert att endast ha en plattform att underhålla och utveckla. Microgamings plattform bedöms ha större tekniska utvecklingsmöjligheter för framtida spelformer. “Genom att alla spelare på Unibet Poker i 21 länder kan spela mot varandra på samma plattform skapar vi ett mer attraktivt turneringsutbud och fler bord för våra kunder”, säger Petter Nylander, CEO Unibet.