Unibet sticker ut hakan med högre odds på Carola – Kan göra en Nanne Grönwall och röstas ner av juryn

ons, 15 mars, 2006 13:48 CET

Aldrig tidigare har Melodifestivalen haft en så solklar förhandsfavorit som i år. Det har lett till att en del spelbolag har plockat bort Carola från oddslistorna. Men Unibet är inte lika säkra på att Carola vinner och vågar fortfarande erbjuda spel på att det blir hon som får åka till Aten.

– Visst talar allt för att Carola är den givna vinnaren, men vi tycker inte att det går att ta ut segern i förskott. Förra året var Nanne Grönwall folkets favorit men juryrösterna avgjorde till Martin Stenmarcks fördel . Juryrösterna, som är ganska oberäkneliga, står för 50 procent av poängfördelningen. Vi bedömer att BWO har en mycket stark låt och vi tror att de har en realistisk chans att vinna i Globen på lördag, säger Christian Bönnelyche, marknadschef på Unibet i Sverige. Unibet går till och med så långt som att erbjuda spel på att Carola ska placera sig topp tre, vilket innebär att Unibet anser att det finns en liten möjlighet att Carola inte ens når en tredjeplacering i Globen. – Vi kommer att hålla oddslistan öppen in i det sista. Det innebär att det går att spela även under det att låtarna framförs, säger Christian Bönnelyche. Unibets odds på Melodifestivalen: Vinnare Plats 1- 3 Carola 1.12 1.01 Bodies Without Organs 7.00 1.38 Andreas Johnson 20.00 2.10 The Poodles 22.00 2.15 Rednex 28.00 2.75 Linda Bengtzing 35.00 4.50 Björn Kjellman 45.00 6.00 Magnus Bäcklund 50.00 7.00 Magnus Carlsson 70.00 7.50 Kikki Danielsson 100.00 15.00 Unibets odds på att Carola vinner i Aten är just nu 15 gånger pengarna. Fler odds på Melodifestivalen finns på www.unibet.com under rubriken Övrigt i oddslistan För mer information: Christian Bönnelyche, Marknadschef Sverige Unibet, 0768-66 31 61, christian.bonnelyche@unibet.com