Unibets CEO Petter Nylander frisläppt

ons, 31 okt., 2007 20:21 CET

Unibets CEO Petter Nylander överfördes idag från Nederländerna till till franska myndigheter i Nanterre.

Efter förhöret, som ägde rum kl 18.30- 20.00, beslutade domaren att Unibets CEO Petter Nylander skulle frisläppas mot en borgen om 200 000 EUR.

Unibets CEO Petter Nylander kommenterar:

“Unibet har alltid hållit sig till lagen. Vi är transparenta och har alltid verkat för ett ansvarsfullt spelande.

Det faktum att ett antal rättsprocesser pågår gentemot ansvarsfulla, privata spelbolag såsom Unibet, är obegripligt vid en tidpunkt när den franska regeringen offentligt har förklarat sig villiga att öppna upp spelmarknaden online. Sådana åtgärder har bara ett syfte – att försvara de statliga franska spelmonopolen. Det finns ett omedelbart behov av att modernisera denna marknad där dessa två monopolbolag helt nonchalerar EU-fördraget och franska spelares intresse.

Frankrike har allt att vinna på en öppen marknad med sund konkurrens i enlighet med EG-rätten och med tydliga regler och ett bra konsumentskydd som ger franska konsumenter tillgång till mångfald. Tillsammans med de privata bolagen har La Française des Jeux, PMU och franska kasinooperatörer, alla lika möjlighet att bli ledande på den europeiska spelmarknaden.”

En pressträff kommer att äga rum i London kl 11.30 GMT i morgon, torsdagen den 1 november 2007, på Radisson Edwardian Hampshire Hotel, 31-36 Leicester Square, London, WC2H 7LH, där Petter Nylander kommer att finnas tillgänglig för att svara på frågor.

För deltagande, var vänlig kontakta Unibet, Inga Lundberg, +44 788 799 6116 eller
Fiona O'Farrell, Publicis Consultants i London, +44 7771 933 534.