Unibet avtalar med France Pari, Ongame och Zeturf för det kontrollerade öppnandet av den franska marknaden

tis, 08 juni, 2010 08:11 CET

Unibet har avtalat med den franska sportspelsoperatören France Pari om att erbjuda sportspel på den franska marknaden. France Pari, som är licensierat under det nya franska regelverket kommer att tillhandahålla Unibets kunder sportspelsprodukter med start i slutet av denna vecka.

Regler och villkor för det kontrollerade öppnandet av den franska spelmarknaden online är på kort sikt en utmaning men kan långsiktigt skapa goda möjligheter. För att ge största möjliga flexibilitet och inte påverka Unibets övriga verksamhet har koncernen valt att initialt inrikta verksamheten inom det kontrollerade öppnandet till samarbeten med partners.

Förutom avtalet med France Pari har Unibet även avtalat med Ongame om att tillhandahålla poker på den franska marknaden och tecknat en avsiktsförklaring med Zeturf angående poolspel inom travsport. Både poker och fransk hästsport kommer att finnas tillgängligt på Unibet.fr i slutet av det tredje kvartalet 2010.

“Vi är mycket glada att kunna meddela att, trots att vi ännu inte har tilldelats en fransk licens, kommer att kunna erbjuda våra franska kunder sportspel i tid till fotbolls-VM,” säger Petter Nylander, CEO Unibet.

För mer information:

Petter Nylander, CEO Unibet      +44 7799 873 152

Om Unibet

Unibet grundades 1997 och är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com.  Unibet har över

4,4 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och granskad och certifierat av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande.

I december 2007 förvärvade Unibet Maria Holdings (www.mariabingo.com), Nordens största bingooperatör online, och i april 2008 Travnet, Skandinaviens största travcommunity.

Mer information om Unibet finns på www.unibetgroupplc.com

Om France Pari

France Pari är en av de nya stora aktörerna på den franska spelmarknaden online vars affärsidé är co-branding-avtal. Bolaget har sedan ett år tillbaka en spelplattform online på www.french-pari.fr. Bolaget har ett flertal co-branding-avtal inom sportområdet: RC Lens, RC Toulon och Albi, Paris Volleyboll Club, Roanne och Orleans. De har även avtal med medier såsom Sud Radio och mobiloperatörer som NRJ Mobil, Mobil CIC, Crédit Mutuel och Mobile Goojet.

Bolaget backas upp av tre stora franska mästare: Alain Prost (fyra gånger F1 vinnare), Franck Leboeuf (FIFA WC 98 vinnare) och Fabien Pelous (rekordinnehavare i franska rugbylaget).

Bolaget grundades 2008 och är baserat i närheten av Toulouse. www.french-pari.org

Om Ongame Network

Ongame Network grundades 1999 och är en ledande leverantör av programvara för nätpoker samt en av världens största och mest dynamiska pokernätverk.

Ytterligare information finns på www.ongamenetwork.com

Om Zeturf

Zeturf lanserade 2001 som en poolspelsoperatör och har blivit den viktigaste källan till information om fransk hästsport.

Ytterligare information finns på www.zeturf.com