NagaWorld och Kambi tecknar avtal för en landbaserad Sportslösning

fre, 21 mars, 2014 14:49 CET

Kambi Sports Solutions har ingått avtal med Nagaworld Ltd, ett helägt dotterbolag till NagaCorp Ltd (HKSE), för en komplett ”over-the-counter” sportspelslösning planerad att lanseras i april. Kambi’s sportspelslösning möjliggör för NagaWorld Ltd att erbjuda en sportspelsupplevelse av världsklass på deras hotell, kasino och underhållningskomplex NagaWorld i Phnom Penh .

Avtalet etablerar Kambi som en B2B-leverantör av sportspelslösningar till den globala landbaserade kasinoindustrin samt utgör Kambi’s entré till den asiatiska sportspelsmarknaden .

Kristian Nylén , CEO för Kambi Sports Solutions , kommenterade :

"Jag är mycket glad över att NagaWorld har valt att samarbeta med Kambi. Avtalet är strategiskt viktigt eftersom det utgör en validering av Kambis flerkanalsvision och stödjer de investeringar som vi fortsätter att göra på vår resa mot att bli världsledande på marknaden för tillhandahållande av out-sourcade sportspelstjänster. Avtalet möjliggör för NagaWorld att erbjuda sina kunder en sportspelsupplevelse av världsklass."

För mer information :
Kristian Nylén, CEO Kambi      +44 7764 161 055
David Kenyon, CFO Kambi     +44 7595 106 647

Om NagaCorp: NagaCorp Ltd är den största hotell och kasinooperatören i Kambodja, och bolaget är noterat på börsen i Hong Kong sedan 2006. NagaCorp’s flaggskepp, NagaWorld, är Phnom Penh’s enda integrerade hotell, kasino och underhållningskomplex. NagaCorp åtnjuter en 70-årig kasinolicens som löper fram till 2065, samt ett 41 -årigt monopol inom en 200 km radie från Phnom Penh som löper ut år 2035.

Om Kambi Sports Solutions: Kambi är en B2B- leverantör av outsourcade sportspelstjänster på en egenutvecklad mjukvaruplattform . Kambi sysselsätter cirka 320 anställda och har kontor i London , Stockholm , Malta och Manilla. Kambi’s nuvarande kunder är Unibet, 888, Paf, Mediaset Espana, Acrismatic Group, Egasa Group, Suertia, och Napoleon Games. Kambi lösningar är certifierade i Danmark, Malta, Alderney, Italien och Spanien. Det innebär att de är godkända och granskade av SPM, LGA, AGCC, AAMS och DGOJ. Kambi använder en BIR säkerhetsstrategi , med riktlinjer från ISO 27001. Kambi Sports Solutions är en eCOGRA certifierad leverantör .