Therese Hillman avgår ur Unibet Group styrelse

tis, 04 okt., 2016 14:51 CET

Då Therese Hillman har utsetts till ny CFO för NetEnt AB har hon beslutat avgå ur styrelsen för Unibet Group plc då detta uppdrag skulle kunna orsaka intressekonflikt med hennes nya befattning.

Therese Hillman har varit styrelseledamot i Unibet Group och medlem i revisionsutskottet sedan 2015.

"Jag vill ta tillfället i akt att tacka Therese för hennes engagerade och professionella arbete som styrelseledamot i Unibet Group. Therese har bidragit med en hel del kunskap och erfarenhet till styrelsen och det är därför tråkigt att behöva ta emot hennes beslut att lämna styrelsen. På uppdrag av hela styrelsen och våra ägare vill jag önska Therese lycka till i sin nya roll", säger Anders Ström, styrelseordförande i Unibet Group.

För mer information:

Inga Lundberg, Investor Relations, +44 788 799 6116

Om Unibet Group

Unibet Group är en av Europas största noterade speloperatörer och är noterat på Nasdaq Stockholm. Unibet Group erbjuder spel på 20 olika språk till över 15,3 miljoner kunder i mer än 100 länder genom flera dotterbolag och varumärken. Unibet Group är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och granskad och certifierat av eCOGRA vad gäller den alleuropeiska CEN-standarden om konsumentskydd och ansvarsfullt spelande.

Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com och twitter.com/UnibetGroup.