Kindred testar mixed reality i sitt erbjudande

ons, 13 dec., 2017 09:02 CET

Kindred Groups innovationsben Kindred Futures har, i samarbete med mixed reality-byrån Zappar i Storbritannien, undersökt hur mixed reality can förstärka spelupplevelsen för Kindreds kunder.

Kindred Group (tidigare Unibet Group) har via sitt innovationsben Kindred Futures samarbetat med den brttiska mixed reality-byrån Zappar för att utvärdera hur mixed reality (MR) kan användas i företagets kunderbjudande. Kindred och Zappar har undersökt hur vi konsumenter tittar på sport och konsumerar data genom att bygga en prototyp baserad på högprofilerade matcher såsom Champions Leagu-finalen 2017 och cricketmatchen mellan Sydafrika och England .

Idag är tv-tittarna tvingade att anpassa sig till tv-bolagens grafik för att följa matcher och ta beslut kring spel. Tack vare Zappars mobilanpassade produkt ZapBox, ges användarna full tillgång och kontroll över den information de söker till ett pris de är beredda att betala. Kindred och Zapper vill genom detta samarbete få en bättre inblick i hur konsumenter kan interagera med sportdata i ytterligare en dimension utöver verkligheten.

”Kindred Futures har som mål att hitta och samarbeta med innovativa företag i syfte att förstå var framtiden för spel finns. Samarbetet med Zappar ger våra kunder möjlighet att upptäcka och interagera med data på ett helt nytt sätt. Vi har alltid strävat efter att ge kunden så mycket information som möjigt för att kunna ta kloka spelbeslut och samarbetet med Zappar är ett viktigt steg i denna riktning”, säger Will Mace, Head of Kindred Futures.

Läs mer om Kindred Futures här http://www.kindredgroup.com/kindred-futures/.

Film om ZapBox: https://we.tl/GinBgA2aTp

För mer information:

Will Mace, Head of Kindred Futures
will.mace@kindredgroup.com
+44 7736 276221

Alexander Westrell, Group Head of Communication
alexander.westrell@kindredgroup.com
+46 73 7071686

Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap och är en av Europas största förmedlare av spel och digitalt innehåll. Inom Kindred Group ryms 11 varumärken som erbjuder tjänster till 20 miljoner kunder över hela världen. Kindred Group är medlem av European Gaming and Betting Association (EGBA), är medgrundare av ESSA, samt granskas och är certifierat av eCOGRA för sin överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Läs mer på www.kindredgroup.com