Kindred finansierar spelansvarsapp i de nordiska länderna

tis, 21 aug., 2018 08:00 CET

Kindred Group har finansierat utvecklingen och översättningen av en kostnadsfri spelansvarsapp framtagen av Gambling Therapy för de nordiska länderna. Samarbetet med Gambling Therapy är en del av Kindreds engagemang för att skapa en trygg och säker spelmiljö för sina kunder.

Gambling Therapys kostnadsfria spelansvarsapp tillhandahåller lättillgänglig information och tydliga verktyg som ger spelare möljighet att behålla kontrollen över sitt spelande. Nu finns en uppdaterad version av appen på danska, svenska, norska och finska.

Kindred (tidigare Unibet Group) arbetar för erbjuda en trygg och säker tjänst där kunderna kan spela på ett ansvarsfullt sätt. Spel ska vara underhållande. Om underhållningen försvinner uppmuntrar Kindred att man tar en paus genom att använda olika spelansvarsverktyg och att ladda ner Gambling Therapys kostnadsfria spelansvarsapp.

”Vi är väldigt glada att äntligen se Gambling Therapys spelansvarsapp på de lokala nordiska språken. Att erbjuda en trygg och säker spelmiljö för våra kunder är en nyckelfråga för oss och vi kommer att fortsätta främja projekt som bidrar till att minska spelets skadliga effekter”, säger Maris Bonello, Head of Integrity and Player Sustainability Research på Kindred.

”Jag är oerhört tacksam att vi fått möljghet att förbättra och vidareutveckla vår spelansvarsapp samt att den uppdaterade versionen nu är lanserad. Att få tillgång till nödvändiga råd och stöd innebär att vi nu kan nå betydligt fler personer som kan vara påverkade av deras spelande. Våra tjänster utanför Storbritannien finansieras av spelindustrin och utan deras stöd hade vi inte kunnat utöka appens räckvidd”, säger Adele Duncan, vd för Gambling Therapy.

För ytterligare information:

Alexander Westrell, Group Head of Communications

alexander.westrell@kindredgroup.com

Maris Bonello, Head of Integrity and Player Sustainability Research
maris.bonello@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 21 miljoner kunder via något av de 11 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1,400 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och är medgrundare av ESSA, samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com.