Kindred Group förlänger sportspelskontraktet med Kambi

tis, 08 maj, 2018 12:00 CET

Med förbehåll för godkännande av en ny löptid för det konvertibla skuldebrevet mellan de två parterna på Kambi Groups kommande årsstämma, meddelas idag att Kindred Group har för avsikt att förlänga avtalet med Kambi Group om leverans av sportspelsprodukter.

Avtalet träder i kraft från och med den 1 januari 2018 och förlänger partnerskapet långsiktigt, vilket stödjer Kindred Groups fortsatta tillväxt och utveckling inom sportspel.

"Med denna förlängning av Kindred Groups strategiska samarbete med Kambi är jag övertygad om att vi kommer att kunna fortsätta bygga vidare på vårt starka positiva momentum och fortsätta att ta marknadsandelar", säger Henrik Tjärnström, CEO Kindred Group.

Denna information är sådan information som Kindred Group är skyldig att offentliggöra enligt EU-direktivet om marknadsmissbruk, MAR.

Henrik Tjärnström, CEO Kindred Group,  +46 723 878 059

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 21 miljoner kunder via något av de 11 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1,400 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och är medgrundare av ESSA, samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com.