Kindred Groups publicerar årsredovisning och hållbarhetsredovisning för 2017

mån, 12 mars, 2018 17:10 CET

Kindred Group (tidigare Unibet Group) har publicerat årsredovisning för 2017 och första hållbarhetsredovisning.

Kindred Group plc:s årsredovisning för 2017 finns nu tillgänglig på koncernens sajt www.kindredgroup.com.

Enligt EU-direktivet 2014/95 / EU och som en del av ett kontinuerligt ökat fokus på koncernens hållbarhetsarbete har Kindred i år publicerat den första fristående Hållbarhetsredovisningen, som också finns på www.kindredgroup.com

Att bedriva en långsiktigt hållbar tillväxt är centralt för Kindreds övergripande affärsmål. Rapporten syftar till att beskriva hur Kindred bedriver en hållbar verksamhet. Arbetet bygger på koncernens värdegrund, syfte och strategi. I denna första fristående Hållbarhetsredovisning, som följer GRI Standards Reporting, finns en detaljerad översikt över koncernens fem prioriterade teman och åtaganden för 2018.

Som tidigare meddelats håller Kindred Group plc årsstämma den 15 maj 2018 i Stockholm.

Denna information är sådan information som Kindred Group är skyldig att offentliggöra enligt EU-direktivet om marknadsmissbruk, MAR.

För mer information:

Inga Lundberg, Investor Relations Manager

Inga.Lundberg@kindredgroup.com

Anna Jein, Sustainability Manager

Anna.jein@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för sina 20 miljoner kunder via något av de 11 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1,400 medarbetare globalt och är medlem av European Gaming and Betting Association (EGBA), är medgrundare av ESSA, samt granskas och är certifierat av eCOGRA för sin överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com.