Kindred tar hem tre priser vid Global Regulatory Awards

fre, 20 apr., 2018 09:00 CET

Kindred Group var en av de stora vinnarna vid årets upplaga av Global Regulatory Awards som för andra året arrangeras av Gambling Compliance. Kindreds juridiska team tog hem priserna för Data Protection Officer of the Year, Head of Risk och Most Significant Contribution to Responsible Gambling Research.

Kindred Group (tidigare Unibet Group) befäster återigen sitt ledande arbete inom regelefterlevnad och spelansvar genom att vinna tre priser vid årets upplaga av Gambling Regulatory Awards i London i onsdags kväll. Priset belyser det arbete som Kindreds team för juridik och regelefterlevnad gör på flera områden för att förbättra spelansvarsarbetet samt minska riskexponeringen för koncernen.

Priserna som Kindreds team vann inkluderar:

• Data Protection Officer of the Year – Anna Niewiadomska med team
  • Head of Risk – Yan Grech med spelansvarsteamet
  • Most Significant Contribution to Responsible Gambling Research – Maris Bonello med team

“Jag är oerhört stolt över vårt team inom juridik och regelefterlevnad och glad att de återigen uppmärksammas för det hårda arbetet de genomför, och för passionen de tar med till jobbet, varje dag. Att se till så att våra kunder kan uppskatta våra produkter i en säker och trygg miljö, samt att hantera olika riskfaktorer är avgörande för att bedriva en hållbar verksamhet. Det är bland annat av denna anledning vi har hållbarhet som ett prioritetsområde för hela gruppen”, säger Ewout Keuleers, General Counsel på Kindred Group.

Ewout Keuleers, General Counsel

+44  7810 206175

ewout.keuleers@kindredgroup.com

Alexander Westrell, Group Head of Communications

alexander.westrell@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 21 miljoner kunder via något av de 11 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1,400 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och är medgrundare av ESSA, samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com.