Kindred Group medlem i amerikanska iDEA Growth

tis, 06 aug., 2019 10:01 CET

Kindred Group (tidigare Unibet Group) går in som medlem i iDEA Growth, en amerikansk branschorganisation som representerar den växande digitala spel- och underhållningsindustrin i USA. Tillsammans med iDEA och deras övriga 24 medlemmar hoppas Kindred bidra till en säker, reglerad och hållbar amerikansk spelmarknad

- Kindred Group ser fram emot att vara en del av iDEA där vi bland annat kan bidra med över 20 års erfarenhet från vår globala närvaro. Vi förespråkar och arbetar kontinuerligt för ett faktabaserat policyarbete, och med vårt huvudfokus på hållbarhet och ansvarsfullt spelande är vi övertygande om att vi kan bidra till iDEA och det arbete man utför, säger Liv Biesemans, Group Deputy General Counsel, Kindred Group.

iDEA Growths medlemmar representerar alla sektorer inom mobilt spel i USA. Kindred Group blir den 25:e medlemmen i den amerikanska branschorganisationen. Tillsammans arbetar medlemmarna med att bygga upp och stötta federal lagstiftning som är hållbar, faktabaserad och bygger på integritet.

- För oss är det väldigt viktigt att vara med i en organisation som använder sin gemensamma röst och styrka för att säkra en hållbar, reglerad och säker kundupplevelse, avslutar Biesemans.

Alexander Westrell, Group Head of Communications

alexander.westrell@kindredgroup.com

Maria Angell Dupont, External Communications Manager, Kindred Group

+46 72 165 15 17

maria.angelldupont@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 25 miljoner kunder via något av de 11 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1,500 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och är medgrundare av International Betting Integrity Association(IBIA), samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com.