Kindred har Sveriges Snyggaste Kontor!

ons, 06 nov., 2019 12:15 CET

Kindred Group är stolt vinnare av tävlingen Sveriges Snyggaste Kontor som delas ut i samband med Stora Kontorsdagen. Tävlingen syftar till att lyfta fram det företag som lyckats kombinera estetiskt tilltalande miljöer med smarta arbetsplatser anpassade efter företagets och medarbetarnas specifika behov. Kindred flyttade in i sina nya lokaler på Urban Escape i april i år.

Kindred Group (tidigare Unibet Group) är stolt vinnare av Sveriges Snyggaste Kontor som årligen arrangeras av Fastighetssverige och Lokalnytt.se.  Kindred flyttade in i sina nya lokaler i Urban Escape i centrala Stockholm under april efter ett nära samarbete med arkitektbyrån Studio Stockholm. Processen med att utforma en internationell techhub på 8 000 kvadratmeter började med en undersökning bland medarbetarna för att förstå vad de som ska vistas och arbeta i lokalerna har för behov och önskemål.  Utifrån svaren skapades en hållbar och flexibel arbetsplats som symboliserar Kindreds kultur, värderingar och teknologiska affärsmodell, men som även speglar den mångkultur Kindreds medarbetare från 48 olika nationer står för.

”Kindred är en koncern under tillväxt och är därför i behov av ett flexibelt och modernt kontor som långsiktigt kan utvecklas i takt med våra framtida behov. Hållbarhet är en viktig aspekt för oss som bolag i alla dess former och detta reflekteras i hur vi valt att utforma vår arbetsplats. Det är något jag tycker att vi lyckats med i samarbete med Studio Stockholm och är väldigt stolta över”, säger Kajsa Ericsson, Head of Facilities Management på Kindred Group.

”Studio Stockholm har under flera år arbetat med en rad olika spel- och techbolag vilket gör att vi har förståelse för branschen och förslag på olika lösningar som skapar värden över tid. Kindred insåg att de behövde utveckla en internationell techhub i Stockholm som återspeglar bolagets kultur och värderingar vilket de idag belönas för med ett välförtjänt pris”, säger Marco Checchi, founding partner och inredningsarkitekt på Studio Stockholm.

” Då vi i arbetet med att etablera vår nya techhub i Stockholm utgick från våra medarbetares önskemål har vi lyckats skapa en arbetsplats tillsammans som uppfyller de kriterier som krävs för att vi ska kunna arbeta effektivt och hållbart. Om vi inte fann de lösningarna på marknaden som uppfyllde kraven valde vi i sann Kindred-anda att designa och uppfinna våra egna lösningar. Av anställda, för anställda”, avslutar Kajsa Ericsson.

Maria Angell Dupont, External Communications Manager, Kindred Group

+46 72 165 15 17

press@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 26 miljoner kunder via något av de 11 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1,600 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och är medgrundare av International Betting Integrity Association(IBIA), samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com.