Kindred stödjer Responsible Gambling Week 2019

fre, 08 nov., 2019 11:45 CET

Kindred Group stödjer Responsible Gambling Week 2019 som just nu pågår i Storbritannien. Informationskampanjens främsta uppgift är att stimulera en nationell debatt om vad det betyder att spela ansvarsfullt. I Kindreds engagemang i #RGWeek19 ingår, bland annat, att kommunikationen från Kindreds varumärken i Storbritannien domineras avbudskap om ansvarsfullt spelande för att uppmuntra människor till att spela med kontroll

Kindred Group (tidigare Unibet Group) är en stolt supporter till #RGWeek19, en informationskampanj i linje med Kindreds hållbarhetsstrategi och som faller väl in i företagets initiativ att föra fram det viktiga budskapet gällande ansvarsfullt spelande. En del av kampanjen innebär att under fyra Premier League-matcher, en SPL-match och 11 mästerskaps-matcher visas budskap och information om ansvarsfullt spelande på LED-tavlor runt fotbollsplanerna. De engelska fotbollsklubbarna som är sponsrade av 32Red under säsongen 2019-20 bär samtidigt budskapet ”Play Responsibly” på deras matchtröjor,. Rangers, Middlesbrough, Leeds, Preston North End and Derby County är alla partners till 32Red.

“Vi vill försäkra oss om att våra kunder spelar ansvarsfullt – det är kärnan i allt vi gör. När man spelar hos oss ska man göra det i en säker och hållbar miljö, för vi är övertygande om att en sund och underhållande upplevelse är en bra upplevelse. Initiativ som Responsible Gambling Week är en viktig del i detta arbete och vi är stolta över att bidra”, säger Neil Banbury, UK General Manager, Kindred Group.

The fem huvudbudskapen som kommer att kommuniceras under Responsible Gambling Week är:

• Spela endast för det du har råd med
  • Sätt din gräns både när det gäller tid och pengar
  • Att spela är inte en lösning på ett problem
  • Att spela när man är arg eller upprörd är ingen bra idé
  • Spelandet ska inte vara en störande faktor i ditt liv

Läs mer om Responsible Gambling Week 2019:  www.responsiblegamblinguk.org .

För ytterligare information:

Maria Angell Dupont, External Communications Manager, Kindred Group

+46 72 165 15 17

press@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 26 miljoner kunder via något av de 11 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1,600 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och är medgrundare av International Betting Integrity Association(IBIA), samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com.