Unibet-kund satsar stort för att Astros ska vinna World Series i baseball

lör, 12 okt., 2019 17:17 CET

Den amerikanske entreprenören Jim McIngvale “Mattress Mack” har lagt ett spel om en miljon USD hos Unibet till oddsen 2,20 för Houston Astros att vinna World Series i baseball. Spelet som lades i New Jersey den 11 oktober är det första i sin storlek för Unibet i USA och visar att bolaget har ett starkt erbjudande.

Unibet, som är en del av Kindred Group, har den 11 oktober accepterat ett spel från den amerikanska entreprenören Jim McIngvale, ägare av Gallery Furniture. Spelet är på 1 miljon USD till 2,20 för Houston Astros att vinna World Series i baseball. Kindred Group kommer att ha en risk på 2,2 miljoner USD som, om den blir realiserad, kommer att betalas ut i slutet av oktober när World Series slutar.

Jim McIngvales beslut att lägga detta spel hos Unibet i New Jersey visar det starka erbjudande som Unibet har tillfört den amerikanska marknaden.

Manuel Stan, SVP Kindred US

manuel.stan@kindredgroup.com

Inga Lundberg, Investor Relations,

Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap och är en av Europas största förmedlare av spel och digitalt innehåll. Inom Kindred Group ryms 11 varumärken som erbjuder tjänster till över 26 miljoner kunder över hela världen. Kindred Group är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), är medgrundare av International Betting Integrity Association (ESSA), samt granskas och är certifierat av eCOGRA för sin överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Läs mer på www.kindredgroup.com.