Kindred donerar reklamrättigheter under EHF EURO 2020

tis, 07 jan., 2020 13:30 CET

Kindred Group donerar sina reklamrättigheter för de matcher som spelas i Norge under Handbolls-EM 2020. Organisationen som kommer att få utnyttja rättigheterna är ENALMH, ett nätverk vars främsta uppgift är att lyfta fram hur ett aktivt liv kan förebygga mentala hälsoproblem.

Kindred Group har valt att donera rättigheterna för samtliga matcher spelade i Norge till ENALMH, ett nätverk som arbetar för att lyfta fram hur ett aktivt liv kan vara en viktig del i att förebygga mentala hälsoproblem. Donationen inkluderar både herr- och dam-EM.

“Att donera våra reklamrättigheter för de matcher under EM i handboll som spelas i Norge till ENALMH är en naturlig fortsättning på vårt arbete att öka kunskapen om mental hälsa i Europa. Om vi genom denna donation kan öka uppmärksamheten och kunskapen om hur man kan förebygga mentala hälsoproblem så är det en vinst för alla parter. Vi är stolta över att stödja ENALMH i deras viktiga arbete”, säger Timo Mastelinck, Global Head of Sponsorships, Kindred Group.

“Att vara knuten till ett stort europeiskt sportevent som handbolls-EM 2020 för herrar och damer ger Active Living for Mental Health-rörelsen det erkännandet som den verkligen förtjänar. Tack vare Kindred Group kommer ENALMH, the European Network of Active Living for Mental Health, kunna vara närvarande i Norge för att stödja idrotten, möta idrottsorganisationer och andra organisationer som arbetar med mental ohälsa samt diskutera med idrottssektorn och dela med oss av vårt “move to balance”-budskap till en större publik, säger Jan Drobny, Vice-President of ENALMH

Unibet, ett av Kindred Groups varumärken, har sponsringsrättigheter till både herr- och mam-EM i handboll, EHF EUROS 2020. Herrarnas matcher spelas i Sverige, Österrike och Norge mellan den 10 och 26 januari. Damernas turnering spelas i Danmark och Norge den 3 till 20 december 2020.

Partnerskapet med ENALMH är direkt knutet till Kindreds hållbarhetsstrategi och förpliktelse till att bidra till samhället. Kindred är redan engagerad i andra projekt med fokus på mental ohälsa. Ett av dessa nyckelprojekt är Derby County Community Trust projekt, Team Talk, sponsrat av 32red och som fokuserar på mäns mentala ohälsa.

Alexander Westrell, Global Head of Communications

+46 73-707 16 86

press@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, USA och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 26 miljoner kunder via något av de 11 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1,600 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och av IBIA, samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com.