Kindred Group publicerar årsredovisning och hållbarhetsredovisning för 2019

mån, 09 mars, 2020 18:20 CET

Kindred Group plc har idag publicerat årsredovisning samt hållbarhetsredovisning för verksamhetsåret 2019 på företagets hemsida www.kindredgroup.com.

Kindred Groups hållbarhetsredovisning täcker aktiviteter under 2019 och inkluderar fakta, siffror, ambitioner och åtaganden inom de fem prioriterade områdena för hållbarhet: Ansvarsfullt spelande, bibehålla integritet, bedriva en verksamhet som följer regelverket, vara Kindred och bidra till samhället.

Kindred kan rapportera framsteg när det gäller hållbarhetsåtaganden, inklusive ökning av kunder som antar hälsosammare spelbeteende efter personliga meddelanden om ansvarsfullt spelande, ett ökat fokus på att kommunicera hållbar konsumtion i reklamutrymmet för marknadsföring och sponsring och ett antal initiativ och partnerskap för att öka bidraget till lokala samhällen.

Som tidigare meddelats hålles Kindred Group plcs årsstämma den 12 maj 2020 i Stockholm, Sverige.

Inga Lundberg, Investor Relations, +44 788 799 6116

Alexander Westrell, Group Head of Communications, +46 73 7071686

alexander.westrell@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 26 miljoner kunder via något av de 11 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1,600 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och av IBIA, samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com.

Nasdaq Stockholm, KIND-S