Kindred ingår samarbete med Relax Gaming för utveckling av unik avatar-special

mån, 21 juni, 2021 12:00 CET

Kindred fortsätter sitt partnerskap med Relax Gaming och utvecklingen av avatarer, exklusivt för Kindreds kunder. Just detta samarbete mynnade ut i designen av spelbranschens allra första HBTQI-avatarer. Idéen initierades i ett av Kindred Groups interna nätverk för att fira Pride-månaden.

Kindred Group har tillsammans med Relax Gaming designat branschens första HBTQI-avatarer, exklusivt för Kindreds kunder. Idéen med att skapa unika avatarer kom från Kindreds HBTQI-nätverk. Efter samtal mellan Kindred och Relax Gaming skapades två profiler lika de exklusiva HexaBingo/HexaPro-avatarerna. HBTQI-avatarerna liknar de befintliga profilerna men erbjuder kunderna ett alternativt sätt att presentera sig själva online.

”Den över tid samlande effekten av anpassningar som denna, är viktig för individer som identifierar sig som minoriteter och jag är glad att vi, som bolag, kan vara en del av detta. Internt betyder det att medarbetare på Kindred kan vara stolta över att arbeta på ett diversifierat och inkluderande företag, oberoende av kön och sexuell identitet. För oss är inte detta något vi gör för syns skull utan det är helt i linje med vår företagskultur och vår mångfalds-, rättvise- och inkluderingsstrategi. För många kanske det ses som en liten sak men vi vet att det ger tillförsikt och uppmuntran som många HBTQI-individer sällan får”, säger Gavin Hayward, Chief Human Resources Officer, Kindred Group.

“Det är fantastiskt att arbeta för ett företag som är öppen för idéer som denna. Världen är stor och det finns många olika individer där ute. Jag har varit en del av HBTQI-samhället i många år och är överförtjust att se denna bekräftelse av inkludering. Sedan jag började i spelbranschen, för 20 år sedan,  har mycket hänt och det är tack vare att individer och företag, som Kindred, är med och driver på denna förändring”, avslutar Katharine Arnsby, Poker and Bingo Team Lead och medlem av Kindred’s HBTQI-nätverk.

Maria Angell-Dupont, External Communications Manager, Kindred Group

+46 72 165 15 17

press@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, USA och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1 600 medarbetare globalt, medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och medgrundare av IBIA (International Betting Integrity Association), samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com