Flaggningsmeddelande om större innehav i Kindred Group plc

fre, 29 apr., 2022 17:40 CET

Kindred Group plc ("Kindred") meddelar härmed att Kindred den 28 april 2022 mottagit ett flaggningsmeddelande om ett större innehav i Kindred från Corvex Management LP., ett företag med säte i New York, USA.

Enligt meddelandet innehar Corvex Management LP. den 25 april 2022 10,12% av aktierna och rösterna i Kindred. Corvex Management LP. är investeringsrådgivare till investeringsfonder och konton som äger de värdepapper som rapporteras i meddelandet.

En kopia av meddelandet finns på Kindreds webbplats: https://www.kindredgroup.com/investors/the-share/major-holdings.

Denna information är sådan som Kindred Group plc är skyldigt att offentliggöra i enlighet med listningsreglerna som publicerats av Malta Financial Services Authority enligt Financial Markets Act (kapitel 345 i Maltas lagar).

För ytterligare information:

Patrick Kortman, Director - Corporate Development & Investor Relations, +46 723 877 438

Linda Lyth, Investor Relations Manager, +46 767 681 337

ir@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, USA och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 2 000 medarbetare globalt, medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och medgrundare av IBIA, International Betting Integrity Association, samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com