Kindred håller kapitalmarknadsdag den 14 september 2022

ons, 13 juli, 2022 16:00 CET

Kindred Group kommer att hålla en kapitalmarknadsdag den 14 september i London. Under eventet kommer VD och koncernchef Henrik Tjärnström samt finansdirektör Johan Wilsby tillsammans med ledande befattningshavare att ge en detaljerad uppdatering av Kindreds strategiska riktning, verksamhet samt finansiella utveckling.

Kindred Group plc (Kindred) har nöjet att bjuda in investerare, finansiella analytiker och media till en kapitalmarknadsdag i London den 14 september 2022. Dagen inleds kl. 11:00 BST och förväntas avslutas kl. 17:00 BST, följt av en möjlighet att träffa Kindreds ledning under mer avslappnade former.

Under dagen kommer Kindreds ledning att presentera Kindreds strategiska riktning, bolagets marknader och produkter samt finansiella utveckling. Presentationerna kommer att hållas på engelska och innefatta möjligheter för publiken att ställa frågor.

Information om dagen och registrering finns här. Vänligen notera att antalet platser är begränsade och i första hand avsedda för institutionella investerare samt finansiella analytiker.

Eventet kommer inte att livesändas, men videos från dagen samt presentationen kommer att finnas tillgängliga här efteråt.

Patrick Kortman, Director - Corporate Development & Investor Relations, +46 723 877 438
Linda Lyth, Investor Relations Manager, +46 767 681 337
ir@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, USA och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 2 000 medarbetare globalt, medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och medgrundare av IBIA, International Betting Integrity Association, samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com