Kindred utnämnt till Årets Karriärföretag 2022

tors, 06 okt., 2022 15:20 CET

Kindred är utnämnt till ett av Årets Karriärföretag 2022 av en enhällig jury. Sedan 2011 delar organisationen Karriärföretagen ut det prestigefyllda priset till arbetsgivare som erbjuder sina medarbetare unika utvecklings- och karriärmöjligheter.

Kindred Group plc, Kindred, kan titulera sig Årets Karriärföretag 2022 efter att ha vunnit utmärkelsen på Stora Karriärdagen bland hård konkurrens. Kindred tog hem kategorin Civilingenjörer. Några av de kriterier som väger tungt i nomineringsprocessen är attraktivitet som arbetsgivare i externa mätningar, närvaro och kvalitet i sociala medier och karriärsidor på hemsidan.

I början av 2022 blev Kindred utsedd till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och i september hamnade Kindred på en femteplats bland 173 företag i en undersökning om val av framtida arbetsgivare bland ”young professionals”.

”Vi är väldigt stolta över utmärkelsen Årets Karriärföretag 2022. Det vittnar om att det arbete vi påbörjade för mer än fyra år sedan med vårt Accelerate-program, där vi anställer och stödjer nyutexaminerade ingenjörer i deras utveckling, har burit frukt. Av de 21 medarbetare som startat programmet under de tre senaste åren är 20 fortfarande kvar hos oss. Att attrahera talanger är viktigt, men att behålla dem är kanske än viktigare”, säger Johan Engberg, Tech Employee Experience Lead, Kindred Group.

Motiveringen för Årets Karriärföretag 2022 är som följer:

"Kindred Group är en familjär organisation där det bjuds på en stor arbetsglädje, vilket är ett kvitto på ett gediget employer brandingarbete. Kindred Group är den perfekta arbetsgivaren för juniora och seniora talanger som vill ha en spännande karriär. Med Johan Engberg i spetsen skapas initiativ som gör Kindred Group till en attraktiv arbetsplats. Karriärföretagen nominerar härmed Kindred Group till Årets Karriärföretag

För mer information:
Maria Angell Dupont, External Communications Manager, Kindred Group
press@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, Nordamerika och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har mer än 2 000 medarbetare globalt, medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), samt IBIA, International Betting Integrity Association. Kindred Group är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com