Första miljonvinsten på Supertoto

tis, 06 juli, 2004 15:22 CET

Första miljonvinsten på Supertoto Patrik från Skåne blev förste ensamme vinnare på Supertoto. Garantin på 100 000 Euro gjorde att Patrik kammade hem hela 1 004 643 kr. Supertoto är ett spelalternativ till statliga Stryktipset och har sedan det introducerades i april lockat många spelare. Trots sommarlugnet är det full fart på Superoto och spelet växlar upp ytterligare när de stora ligorna drar igång i mitten av augusti. - Det är helt otroligt, tidigare har jag vunnit 4 000 kr som mest. Pengarna ska jag använda till att fixa till huset och en ny studsmatta till barnen, säger Patrik. Supertoto är ett nytt spel som lanserades av tre arga konkurrenter, Unibet, Expekt.com och Globet.com för att utmana ett av spelmonopolets verkliga långkörare, Stryktipset. Supertoto består av 14 utvalda fotbollsmatcher som spelas på lördagar och söndagar i de bästa fotbollsligorna i Europa. - Vi har fått bra gensvar på Supertoto. Det är kul att kunna betala ut en miljonvinst så snart efter att spelet introducerades säger Unibets Grundare och Affärsutvecklingschef Anders Ström. - Intresset för Supertoto ökar konkurrensen på spelmarknaden, vilket ger spelarna bättre odds och fler intressanta spel säger Per-Ivan Selinder, VD Expekt.com. Som ett introduktionserbjudande garanterade Supertoto en ensam vinnare med 14 rätt 100 000 Euro. Om Supertoto Supertoto är en tips-kupong som består av 14 utvalda fotbollsmatcher. Matcherna avgörs på lördagar och söndagar. 80% av insatserna betalas ut till spelarna, vilket är betydligt mer än vad monopolen erbjuder. Insatsen är 0.1 euro rad. Spelarna vinner på 14, 13, 12 och 11 rätt tippade matcher. Den totala vinstsumman bestäms av insatserna. Som ett introduktionserbjudande gäller att en ensam vinnare med 14 rätt är garanterad 100.000 euro. Kupongen stänger 15.00 på lördagar. Kontaktpersoner Christian Bönnelyche, Marknadschef Sverige +46 (0)768 663161 christian.bonnelyche@unibet.com Per-Ivan Selinder, VD, Expekt.com +46 (0)73 638 26 75 per-ivan.selinder@expekt.com Om Unibet Unibet grundades 1997 och är ett svenskägt spelbolag med säte i London. Sedan juni 2004 är Unibet Group plc noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Idag är Unibet det största privatägda spelbolaget i Norden och www.unibet.com finns på 12 språk. Unibet har mer än 250 000 kunder i drygt 100 länder. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/06/20040706BIT20710/wkr0001.pdf