tors, 07 okt., 2004 12:30 CET

Inför säsongsavslutningen i tvåan: Den mest värdefulla spelaren i varje division 2-lag - Klubbarnas egna val En enskild spelare gör inget lag. Men som en del i tävlingen Unibet 2:an fick varje klubb utse lagets mest värdefulla spelare och även rösta på den viktigaste spelaren i motståndarlagen. - Det var bara fyra spelare som kunde bli bäst i Sverige och vinna 15 000 kronor. Men det är såklart en stor ära att bli utsedd som den mest värdefulla spelaren i laget. Division 2-fotbollen förtjänar mer uppmärksamhet och det hoppas vi att Unibet 2:an bidrar till, säger Christian Bönnelyche, marknadschef på Unibet i Sverige. Här är varje lags nyckelspelare i division 2 Västra Götaland, enligt klubbarna själva: · Ljungskile SK, Kenny Pavey · Torslanda IK, Erik Lundgren · Floda BoIF, Larmin Ousman · Qviding FIF, Henrik Forsberg · FC Trollhättan, Björn Andersson · Gunnilse IS, Tomas Perstedt · Skene IF, David Svensson · Kinna IF, Tommy Olausson · Jonsereds IF, Rickard Pelzer · IK Oddevold, Christian Fredriksson · Ytterby IS, Sören Nilsson · Skärhamns IK, Magnus Dahlqvist Mest värdefulla spelarna i övriga serier: Södra Götaland Mjällby AIF: Peter Hiir Salaka, Ängelholms FF: Jonas Axeldahl, IFK Hässleholm: Jimmy Augustsson, Laholms FK: Mattias Hed, Kristianstads FF: Mikael Hansson, Höllvikens GIF: Freddy Borg, Karlskrona AIF: Per Söderbom, Bunkeflo IF: Erol Bekir, IFK Malmö FK: Magnus Eriksson, Högaborgs BK: Magnus Thorwaldsson, Lunds BK: Pontus Jarnlo, Malmö ABI: Bascim Scopi Västra Svealand Degerfors IF: Mikael Nilsson, IFK Ölme: Tomas Ohlsson, IF Sylvia: Chay Hews, BK Forward: Clas Lundberg, Skiljebo SK: Morgan Ängerfors, Falu BS: Johan Engström, Carlstad United: Lars-Olof Andersson, Karlslunds IF: Jonas Bohlin, Rynninge IK: Henrik Johansson, Eskilstuna City: Tommy Onodi, Ludvika FK, Mark Oehlman, Västerås IK: Andreas Fahlgren Norrland Umeå FC: Magnus Henrysson, IFK Timrå: Edib Kurtovic, IFK Luleå: Niklas Backman, Robertsfors IK: Jesper Larsson, Östersunds FK: Fredrik Aliris, Kiruna FF: Erik Lantto, Sandvikens IF: Tomas Westerinen, Anundsjö IF: Per Byström, Piteå IF: Anders Gramner, Skellefteå AIK: Stefan Grenholm, Luleå SK: Magnus Barsk, Spårvägens IF: Patrik Ståhl Östra Götaland Norrby IF: Mikael Meomuttel, Husqvarna FF: Andreas Tegström, Jönköping Södra: Erik Skördåker, Myresjö IF: Tomas Näslund, Oskarshamns AIK: Jonas Gunnarsson, IK Sleipner: Mikael Andersson, IFK Värnamo: Björn Åkesson, Sandareds IF: Staffan Torstensson, Grimsås IF: Rickard Johannson, IK Tord: Kalle Hamnfeldt, Växjö BK, Ola Holgersson, Tidaholms GOIF: Mattias Karlsson Östra Svealand Väsby IK: Andreas Matés, Vasalund/Essinge: Nenad Lukic, Valsta Syrianska IK: Daniel Didrik, Syrianska FC: Mikael Hjelmström, Nyköping BIS: Pelle Andersson, Gamla Uppsala SK: Stefan Söderqvist, IK Sirius: Johan Claesson, Enskede IK: Janne Berg, Vallentuna: Omar Jawo, Visby IF Gute FK: Joakim Lindgren, Topkapi IK: Michael Allyn, Tyresö FF: Fredrik Wallgren Mer information: På www.unibet.com/tvaan finns all information om tävlingen. Där finns också de hetaste matcherna i den sista omgången i varje serie. Kontaktuppgifter: Christian Bönnelyche, marknadschef på Unibet i Sverige, 0768-66 31 61, christian.bonnelyche@unibet.com. Om Unibet Unibet grundades 1997 och är ett svenskägt spelbolag med huvudkontor i London. Unibet är noterat på Stockholmsbörsens O-lista sedan juni 2004. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den nordiska marknaden och erbjuder spel på 12 olika språk via www.unibet.com. Unibet har över 300 000 kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EBA, European Betting Association. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/07/20041007BIT20880/wkr0001.pdf