Unibet Group plc - Delårsrapport januari - juni 2004

fre, 20 aug., 2004 07:30 CET

Unibet Group plc - Delårsrapport januari - juni 2004 ·Bruttoomsättningen andra kvartalet 2004 uppgick till 48,9 (34,1) miljoner GBP och för första halvåret 92,7 (68,0) miljoner GBP. ·Spelöverskottet andra kvartalet 2004 uppgick till 5,2 (1,5) miljoner GBP och bruttomarginalen till 10,6 (4,4) procent. För första halvåret uppgick spelöverskottet till 10,4 (5,2) miljoner GBP och bruttomarginalen till 11,2 (7,6) procent. ·Resultat efter skatt för andra kvartalet uppgick till 1,4 (-0,6) miljoner GBP. Resultat efter skatt för första halvåret uppgick till 3,5 (0,6) miljoner GBP. ·Resultat per aktie andra kvartalet uppgick till 0,249 (-0,105) GBP och för första halvåret 0,616 (0,109) GBP. ·Kassaflödet från den löpande verksamheten var fortsatt stabilt under det andra kvartalet och uppgick till 2,3 (-1,0) miljoner GBP. ·Den starka utvecklingen fortsatte under andra kvartalet med rekordnoteringar av såväl bruttoomsättning som antal kunder som spelade på sportevenemang under en dag. "Det har varit ett spännande kvartal för Unibet. Tack vare många oväntade matchresultat under Fotbolls-EM kan vi visa ett stort spelöverskott. Dock skall påpekas att bruttomarginalen kan variera mellan kvartalen." "Vi hade även dagsomsättningsrekord under kvartalet med en omsättning över en miljon GBP. Dessutom slog vi rekord i antal spel under en enda dag med över 92 000 spel." "Efter att under första halvåret ha byggt upp varumärket, stärkt organisationen och genomfört en lyckosam börsnotering är vi nu väl positionerade för vidare expansion," kommenterar Unibets VD Pontus Lesse. I dag, fredagen den 20 augusti, hålles en telefonkonferens med Unibets VD Pontus Lesse, med start klockan 9.00. Telefonnummer är 08-500 500 92. Tisdagen den 24 augusti sker en presentation kl 12.00 hos FinancialHearings på Operaterrassen i Stockholm. Om Unibet Unibet grundades 1997 och är ett svenskägt spelbolag med huvudkontor i London. Unibet är noterat på Stockholmsbörsens O-lista sedan juni 2004. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den nordiska marknaden och erbjuder spel på 12 olika språk via www.unibet.com. Unibet har över 298 000 kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EBA, European Betting Association. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/20/20040819BIT21840/wkr0010.pdf