Unibet höjer temperaturen i tvåan

ons, 07 juli, 2004 14:02 CET

Unibet höjer temperaturen i tvåan Förra säsongen utsåg spelbolaget Unibet de bästa spelarna i division II. I varje serie korades bästa målvakt, back, mittfältare och forward. Dessa tävlade sedan om att bli Sveriges fyra bästa spelare i division II. Årets tävling innehåller många nyheter som ska höja temperaturen i tvåan. - För oss handlar det om att vi vill öka intresset för division II-fotbollen. Därför har vi också utökat tävlingen i år och vi gör samtidigt en storsatsning med många roliga spel på utvalda matcher i division II. Vi hoppas att det ska locka mer publik, säger Christian Bönnelyche, marknadschef på Unibet i Sverige. I år kommer Unibet att utse: - Den mest värdefulla spelaren i varje lag - Bästa målvakt, back, mittfältare, forward och tränare i varje serie - Bästa målvakt, back, mittfältare, forward och tränare i hela tvåan Priset för bästa målvakt, back, mittfältare, forward och tränare i hela tvåan är 15 000 kr i varje kategori varav 10 000 kr går till föreningen och 5 000 kr till spelaren/tränaren. På www.unibet.com/tvaan finns all information om tävlingen. Där finns också "omgångens hetaste matcher" i varje serie. "Vi plockar ut en match i varje serie i varje omgång som vi bedömer som extra intressant" säger Christian Bönnelyche. I omgång 12 som går direkt efter sommaruppehållet är följande matcher "hetast i 2:an". Sandvikens IF - Östersunds FK, Vasalund/Essinge - Valsta/Syrianska, Carlstad United BK - Degerfors IF, IFK Värnamo - Norrby IF, Torslanda IK - Gunnilse IS och Högaborgs BK - Ängelholms FF. Omgång 13. Östersunds FK - Umeå FC, Malmö Anadolu BI - Laholms FK, FC Trollhättan - Ljungskile SK, Jönköping Södra - IFK Värnamo, IFK Ölme - Carlstad United BK och Syrianska FC - Vasalund/Essinge. För mer information, kontakta: Christian Bönnelyche, marknadschef på Unibet i Sverige, 0768-66 31 61, christian.bonnelyche@unibet.com Sveriges bästa spelare i division II, säsongen 2003 var: Bästa Målvakt: Jonnie Fedel, Höllvikens GIF, Södra Götaland Bästa Back: Erik Skördåker, Jönköpings Södra IF, Östra Götaland Bästa Mittfältare: Tom Juma, Friska Viljor FC, Norrland Bästa Anfallare: Jimmy Rajala, IK Brage, Västra Svealand Förra årets vinnare i varje serie var: Norrland Bästa målvakt: Calle Carlsson, Robertsfors IK, Bästa back: Daniel Theorin, IFK Timrå, Bästa mittfältare: Tom Juma, Friska Viljor FC, Bästa anfallare: Daniel Johansson, Friska Viljor FC Östra Svealand Bästa målvakt: Nicolas Johansson, TopKapi IK, Bästa back: Anders Wass, IK Sleipner, Bästa mittfältare: Patrik Bjurenståhl, Spårvägens FF, Bästa anfallare: Thomas Carlsson, Väsby IK Västra Svealand Bästa målvakt: Gerhard Andersson, IK Brage, Bästa back: Tomas Olsson, IFK Ölme, Bästa mittfältare: Henrik Berger, Degerfors IF, Bästa anfallare: Jimmy Rajala, IK Brage Östra Götaland Bästa målvakt: Björn Åkesson, IFK Värnamo, Bästa back: Erik Skördåker, Jönköpings Södra IF, Bästa mittfältare:Jonas Lindstrand, Motala AIF, Bästa anfallare: Andreas Tegström, Husqvarna FF Västra Götaland Bästa målvakt: Daniel Hoffman, Qviding FIF, Bästa back: Cedomir Zarkovic, Ljungskile SK, Bästa mittfältare: David Wilson, Ljungskile SK, Bästa anfallare: Mathias Gravem, Gais Södra Götaland Bästa målvakt: Jonnie Fedel, Höllvikens GIF, Bästa back: Jonas Larsson, Högaborgs BK, Bästa mittfältare: Sandro Garcia, Ängelholms FF, Bästa anfallare: Simon Sjöfors, Mjällby AIF Om Unibet Unibet grundades 1997 och är ett svenskägt spelbolag med säte i London. Sedan juni 2004 är Unibet Group plc noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Idag är Unibet det största privatägda spelbolaget i Norden och www.unibet.com finns på 12 språk. Unibet har mer än 250 000 kunder i drygt 100 länder. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/07/20040707BIT20750/wkr0001.pdf