Unibet satsar på poker på Internet

tors, 10 juni, 2004 11:49 CET

Unibet satsar på poker på Internet Unibet Group plc, noterat på Stockholmsbörsens O-lista, har tecknat samarbetsavtal med 24hBET AB (publ) om lansering av poker på Internet. Samarbetet innebär att Unibets kunder kommer att kunna erbjudas poker online via ett samägt bolag. Avtalet innebär vidare att parterna gemensamt kommer att verka för att fler aktörer ansluter sig till det nya pokernätverket. Lanseringen av Unibets poker beräknas ske i september 2004. Genom Unibets starka varumärke i Norden och dess stora kundbas, samt 24hBET:s specialkompetens inom poker och dess högkvalitativa mjukvara, kan satsningen bli mycket intressant då poker är det snabbast växande segmentet inom onlinespel. Världsmarknaden för online poker uppskattas genera intäkter för speloperatörerna på cirka 5-10 miljarder SEK årligen. För ytterligare information kontakta: Pontus Lesse VD Unibet Tel: +44 7730 810 543 Per Hildebrand VD 24hBET AB per.hildebrand@24hbet.se Tel: +46 8 705 79 54 Om Unibet Group plc Unibet, noterat på Stockholmsbörsen O-lista, grundades 1997 och är ett svenskägt spelbolag med säte i London. Idag är Unibet det största privatägda spelbolaget i Norden och www.unibet.com finns på 12 språk. Unibet har mer än 275 000 kunder i drygt 100 länder. Unibet är en internationell koncern där moderbolaget Unibet Group Plc har sitt huvudkontor i London. Om 24hBET AB (publ) 24hBET har utvecklat mjukvara för poker på Internet. Bolaget driver, via ett helägt dotterbolag, en egen online poker (www.24hpoker.com) sedan september 2002. Bolaget har som målsättning att få en notering under slutet av året och har gjort en noteringsansökan till NGM Equity. Mer information om bolaget finns på www.24hbet.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/10/20040610BIT20490/wkr0006.pdf