tis, 26 okt., 2004 13:38 CET

Unibets odds på valet i Sverige 2006: Vågar du satsa pengar på att Perssons toppning av laget håller hela vägen? Förra veckan presenterade Göran Persson en ny regering. Persson sa att detta är laget som satsar för att vinna valet 2006. Samtidigt gick de borgerliga partierna ut med sitt lag. Unibet har nu startat spel på vem som vinner det svenska valet 2006. Unibets oddssättare verkar tro mer på Perssons nya lag än vad opinionsinstituten gör. Hos Unibet är oddsen för en seger för Göran Persson 1.4 gånger pengarna medan en borgerlig valseger står i 2.5 gånger pengarna. Detta trots att de borgerliga leder i den senaste opinionsundersökningen. - Vi tror att det lag som Persson presenterat håller hela vägen ut och därför ligger oddsen som de gör, men oddsen ändras säkert flera gånger fram till september 2006, säger Lennart Ehlinger, politisk oddssättare på Unibet. Den som vill spela på politik, utan att vänta så länge på utgången som till september 2006, kan spela på vem som vinner det amerikanska presidentvalet. Kerry står nu i 2.25 gånger pengarna medan den som satsar på Bush kan kamma hem 1.55 gånger pengarna om han vinner. Besök www.unibet.com för fler specialspel För mer information: Lennart Ehlinger, oddssättare på Unibet Tel: 0200-26 10 00 lennart.ehlinger@unibet.com Om Unibet Unibet grundades 1997 och är ett svenskägt spelbolag med huvudkontor i London. Unibet är noterat på Stockholmsbörsens O-lista sedan juni 2004. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den nordiska marknaden och erbjuder spel på 12 olika språk via www.unibet.com. Unibet har över 300 000 kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EBA, European Betting Association. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/26/20041026BIT21230/wkr0001.pdf