Petter Nylander ny VD i Unibet

tis, 24 maj, 2005 08:30 CET

Styrelsen för Unibet Group plc har idag utsett Petter Nylander till ny verkställande direktör (CEO). Petter kommer att efterträda Pontus Lesse som tidigare meddelat att han önskar frånträda vid kommande årsskifte. Det formella tillträdet sker den 1 augusti 2005.

Petter Nylander är för närvarande VD för mediebyrån OMD och har tidigare haft olika positioner inom TV3, MTG och Viasat samt varit styrelseledamot i Cherryföretagen och Ongame. –Det skall bli kul att jobba ihop med Petter. Han är en perfekt ny CEO för Unibet bland annat med tanke på hans tidigare karriär inom mediavärlden, där han varit starkt affärsdrivande med stor framgång, samt att han har en god kunskap av den nya interaktiva spelvärlden, vilket är en ovanlighet eftersom den bara existerat i knappt ett decennium. –Petter är dessutom en medryckande och drivande person som kommer att föra Unibet framåt i ett högt tempo, vilket jag tror är avgörande för vår framgång de kommande fem åren, säger Unibets styrelseordförande Anders Ström