Unibet Group plc Bokslutskommuniké helåret 2004

ons, 16 feb., 2005 07:30 CET

· Bruttoomsättningen fjärde kvartalet 2004 uppgick till 67,2 (42,4) miljoner GBP och för helåret 2004 till 212,0 (143,5) miljoner GBP. · Spelöverskottet fjärde kvartalet 2004 uppgick till 8,3 (5,7) miljoner GBP och bruttomarginalen till 12,3 (13,5) procent. För helåret 2004 uppgick spelöverskottet till 24,8 (13,0) miljoner GBP och bruttomarginalen till 11,7 (9,1) procent. · Resultatet efter skatt för fjärde kvartalet uppgick till 3,1 (2,2) miljoner GBP. Resultatet efter skatt för helåret 2004 uppgick till 8,9 (2,9) miljoner GBP. · Resultat per aktie fjärde kvartalet uppgick till 0,491 (0,387) GBP och för helåret 2004 till 1,482 (0,518) GBP. · Kassaflödet var fortsatt stabilt och uppgick till 5,8 (3,1) miljoner GBP under det fjärde kvartalet och 19,8 (3,7) miljoner GBP för helåret 2004. · Styrelsen föreslår en utdelning om 9,00 SEK per aktie/SDB. · Bolagsstämma äger rum den 26 april 2005. · Ny mobilplattform lanseras under våren.

“Det är med stolthet jag presenterar Unibet Group plc:s resultat för fjärde kvartalet och för helåret 2004. Jag är speciellt nöjd eftersom detta är vårt första år som publikt bolag.” ”Nyckeltal som omsättning, spelöverskott och aktiva kunder har ökat i alla geografiska områden, både inom sportspel och övriga spelprodukter, vilket är mycket tillfredsställande.” ”2004 har varit ett minnesvärt år. Vi nästan fördubblade spelöverskottet jämfört med föregående år, vi noterade bolaget på Stockholmsbörsen och vi introducerade nya produkter som Supertoto och Poker,” kommenterar Unibets VD Pontus Lesse. I dag, onsdagen den 16 februari 2005 klockan 12.00 CET håller Unibets VD Pontus Lesse en presentation hos FinancialHearings på Operaterrassen i Stockholm. Deltagare uppmanas anmäla sig på www.financialhearings.com