Unibet Group plc Delårsrapport januari – juni 2006

ons, 16 aug., 2006 07:30 CET

•Spelöverskottet för andra kvartalet 2006 uppgick till 18,4 (9,2) miljoner GBP och för första halvåret 2006 till 35,8 (16,1) miljoner GBP. •Resultatet efter skatt för andra kvartalet 2006 uppgick till 3,9 (2,8) miljoner GBP. Resultatet efter skatt för första halvåret 2006 uppgick till 9,5 (5,3) miljoner GBP. •Resultat per aktie för andra kvartalet 2006 uppgick till 0,140 (0,108) GBP och för första halvåret 2006 till 0,339 (0,208) GBP. •Antalet aktiva kunder vid kvartalets slut uppgick till 223 104 (72 407). •Spelöverskottet från övriga spelprodukter nådde nytt rekord med 12,2 (4,7) miljoner GBP. •Fotbolls-VM 2006 noterade nytt rekord i bruttoomsättning och antal lagda spel med en tillfredsställande bruttomarginal mot bakgrund av resultaten i turneringen.

”Unibet står starkt med en snabbt växande, balanserad produkt – och geografisk portfölj.” ”Vi är mycket nöjda med hur våra övriga spelprodukter utvecklas och detta märks i att vi återigen slår nytt rekord i spelöverskott under andra kvartalet. Unibet står väldigt starkt med en välbalanserad produktportfölj” säger Petter Nylander, CEO Unibet. ”Jag är också mycket nöjd med att vi visar ett positivt kassaflöde trots att vi satsade på en omfattande marknadsföringskampanj i samband med Fotbolls-VM.” ”Som ett av Europas ledande spelbolag arbetar vi hela tiden för att säkerställa ett ansvarsfullt spelande och ett socialt ansvarstagande. Vi är ackrediterade av G4 och samarbetar med franska Adictel i dessa frågor” säger Petter Nylander, CEO Unibet. I dag, onsdagen den 16 augusti 2006 klockan 09.00 CET håller Unibets VD Petter Nylander en presentation hos FinancialHearings på Operaterrassen i Stockholm. Presentationen hålles på engelska. Deltagare uppmanas anmäla sig på www.financialhearings.com