Unibets CEO Petter Nylanders arrestering upphävd i avvaktan på överföring till Paris

ons, 24 okt., 2007 18:03 CET

Vid dagens domstolsförhandling som ägde rum kl 15.00 i Amsterdam beslutade domaren att Unibets CEO Petter Nylander skall kvarhållas. Han har förflyttats från häktet på Schiphol till ett hotell i Amsterdam, men är dock belagt med reseförbud. Där kommer Petter Nylander att invänta besked om överföring till franska myndigheter i Paris.

Unibet’s CFO och vice CEO Ragnar Hellenius har haft kontakt med Petter Nylander som efter omständigheterna befinner sig väl. Ragnar Hellenius kommenterar:

”Jag kan med lättnad bekräfta att jag har talat med Petter i telefon. Han är nu tillsammans med våra advokater på ett hotell i Amsterdam. Under rådande omständigheter hade vi gärna sett att processen hade gått snabbare och att Petter hade transporterats till Paris omedelbart. Vi hoppas att när Petter väl är på fransk mark så kommer undersökningsdomaren att släppa honom utan vidare åtgärder.
Petter är självklart väldigt trött och cellvistelsen har varit påfretsande. Han är dock fortfarande vid gott mod och vill naturligtvis bli frisläppt för att återförenas med familjen.”