Nytt bingolicensavtal med Playtech

tis, 14 dec., 2010 14:00 CET

Unibet har tecknat ett exklusivt flerårigt bingolicensavtal med Playtech som kommer att förse Unibet med en branschledande, flervaluta och flerspråkig plattform genom sitt dotterbolag, Virtue Fusion. Genom detta kan Unibets paneuropeiska bingoprodukt fortsätta att växa.

Avtalet innebär att MariaBingo.com och Bingo.com, båda bland de största online bingo-sajterna på den europeiska marknaden, kommer att byta till Playtechs Virtue Fusion nätverk tillsammans med Unibets övriga ”white label” webbplatser.

Unibet har sedan 2006 varit licensierad av Playtechs spelleverantör GTS, och det nya avtalet stärker relationen och erbjuder förbättrade möjligheter till integration och korsförsäljning mellan de båda leverantörernas produkter.

”Detta avtal är ett mycket positivt steg för Unibet bingo och vi uppskattar att få jobba med Playtech. Virtue Fusion har levererat en stabil bingoklient - designad av Unibets eget UX-team - som gör det möjligt för Unibet att vara med i ett nätverk samtidigt som vi kan  behålla ett unikt kunderbjudande, vilket är centralt för vår strategi,” säger Henrik Tjärnström, CEO Unibet.

Playtechs verkställande direktör Mor Weizer kommenterar: "Detta är tveklöst en av de mest betydelsefulla B2B bingo-erbjudandena under de senaste åren. Affären visar styrkan i Playtechs bingoprodukt och dess förmåga att konkurrera på den europeiska marknaden. Vi är glada över att kunna stärka vår relation med Unibet och är entusiastiska över de möjligheterna till korsförsäljning som detta göra möjligt. "

För mer information:

Henrik Tjärnström, CEO           +44 7515 975 629

Om Unibet

Unibet grundades 1997 och är ett spelbolag noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börs i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com

Unibet har över 4,7 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group.

Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com