Unibet bildar ett nytt affärsområde för B2B inom sportspel med namnet Kambi Sports Solutions

tis, 19 okt., 2010 11:00 CET

Kristian Nylén, Chief Sportsbook Officer hos Unibet, har utsetts till CEO för det nya affärsområdet. Förutom att förse Unibet med ett komplett utbud av sportspelstjänster erbjuder Kambi Sports Solutions även poolspelsprodukterna Supertoto och SuperScore.

Unibet har tre av de senaste fyra åren, 2006, 2008 och 2009, tilldelats det prestigefyllda priset ”European Sports-betting operator of the year” av eGaming Review. Kambi Sports Solutions är Unibets B2B leverantör av kvalitetsprodukter och erbjuder kunder en komplett lösning inom sportspel. Produktprogrammet omfattar fasta odds, livebetting samt poolspelsprodukterna Supertoto och Superscore. Kambi tillhandahåller riskhantering och programvara som har utvecklats tillsammans med oddssättare och riskhanterare.

Unibet tecknade ett kundavtal i februari 2010 med Paf som är licensierat av Ålands landskapsstyrelse. Avtalet är ett treårigt exklusivt avtal och innebär att Kambi Sports Solutions kommer att leverera en komplett B2B sportspelslösning till Paf. Därtill tillhandahåller Kambi Sports Solutions Supertoto och SuperScore som utöver Unibet och Paf också har operatören Expekt som kund.

Kambi Sports Solutions kommer att ställa ut på EIG-kongressen i Köpenhamn den 19-21 oktober 2010.

För ytterligare information:

Henrik Tjärnström, CEO Unibet, +44 7515 975 629

Kristian Nylen, Chief Sportsbook Officer, Unibet och CEO för Kambi Sports Solutions, +44 7764 161 055

sales@kambi.com

Om Unibet

Unibet grundades 1997 och är ett spelbolag noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börs i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com

Unibet har över 4,7 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group.

Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com