Unibet i B2B-avtal med Paf för Sportspel

ons, 17 feb., 2010 07:27 CET

Unibet har beslutat att erbjuda externa kunder en fullständig sportspelslösning och har skrivit avtal med Paf som första kund. Koncernen breddar därmed verksamheten och öppnar upp för B2B-marknaden.

Unibet har idag skrivit ett treårigt exklusivt avtal med Ålandslicenserade spelbolaget Paf omfattande en fullständig sportspelslösning. Produkten som Paf erhåller innefattar oddssättning och riskövervakning för både traditionella sportspel och livebetting. Systemet som produkten bygger på är egenutvecklat av Unibet. Paf kommer dessutom också att kunna erbjuda sina kunder Unibets snabbväxande poolspelsprodukter SuperToto och SuperScore. Spelöverskottet för den globala sportspelsmarknaden uppskattas av externa analytiker uppgå till 40,9 miljarder USD för 2009 och beräknas 2012 växa till 43,4 miljarder USD. Unibet har påbörjat analyser om hur Unibets B2B-verksamhet bör struktureras för att bäst tillgodose B2B-kundernas integritet och samtidigt maximera värdet för Unibets aktieägare. ”Med vårt omfattande Livebettingerbjudande med över 2 000 live-evenemang per månad och vår egen riskövervakning har vi ett mycket starkt produkterbjudande. Vi har bland annat tilldelats det prestigefyllda priset ”European Sports-betting Operator of the Year” tre av de senaste fyra åren av eGaming Review vilket ger Unibet en unik ställning och en stark trovärdighet", säger Petter Nylander, CEO Unibet “Paf ska fortsätta att växa internationellt och den här investeringen stärker vårt erbjudande långsiktigt. Avtalet får stor betydelse för Paf och våra kunder. Genom samarbetet med Unibet får vi tillgång till marknadens bästa vadslagningsplattform”, säger Anders Ingves, CEO Paf.