Suertia väljer Kambi Sports Solutions för komplett sportspelstjänst

ons, 23 jan., 2013 14:43 CET

Kambi Sports Solutions, en ledande internationell leverantör av sportspelstjänster, har tecknat ett tvåårigt avtal om leverans av en komplett sportspelstjänst för både web och mobil till Suertia Interactiva S.A. för den spanska marknaden.

Avtalet med Suertia innebär att Kambi nu tillhandahåller kompletta sportspelstjänster till fem licensierade operatörer i Spanien. Sportspelstjänsten kommer att integreras med Mediatech Solutions spelplattform, en plattform som Kambi har erfarenhet av från tidigare integrationsprojekt.

Suertia grundades av Eduardo Losilla som även är grundare och CEO för quinielista.com, den mest framgångsrika websiten för “La Quiniela”, det rikstäckande pool-spelet i Spanien. Suertia har för närvarande cirka 10 000 försäljningsställen i Spanien som kommer att användas för marknadsföring och för att värva kunder till Suertias nya sportspelsprodukt.

För mer information:

Kristian Nylén, CEO Kambi    +44 7764 161 055

Kambi Sports Solutions

Kambi är en B2B-leverantör av kompletta sportspelstjänster på en internt utvecklat mjukvaruplattform. Kambi har 280 anställda och har kontor i London, Stockholm, Malta och Manilla. Kambis kunder inkluderar Unibet, Paf, Mediaset Espana, Acrismatic Group, Egasa Group, Napoleon Games, Expekt, Tonybet, Fun88, Interwetten och AsianLogic. Kambis lösning är för närvarande certifierad i Danmark, Malta, Alderney, Italien och Spanien. Det betyder att Kambis lösning har blivit godkänd och reviderats av SPM, LGA, AGCC, AAMS och DGOJ. Kambis använder sig av branschledande säkerhetslösningar baserade på vägledande principer från ISO 27001

Mer information om Kambi Sports Solutions kan du hitta på www.kambi.com