Kindreds Maris Bonello vinner priset Årets Innovatör 2017

ons, 17 maj, 2017 09:00 CET

Maris Bonello på Kindred Group vinner gruppens tionde pris för arbetet inom ansvarsfullt spelande. Maris vinner priset Årets Innovatör vid Women in Gaming Awards i London.

Kindred Groups (tidigare Unibet Group) chef för integritetsanalys, Maris Bonello, vann priset ”Årets Innovatör” vid årets Women in Gaming Awards förra fredagen i London. Maris nominerades för sitt arbete med att utveckla det prisbelönta systemet Player Safety Early Detection System (PS-EDS). Systemet varnar Kindreds experter inom spelansvar när en kund visar tecken på ett möjligt problemspelande. Bolagets experter inom spelansvar och spelintegritet går sedan igenom och bedömer varje enskilt fall.

Den egenutvecklade teknologin tillsammans med mänsklig diskretion och omdöme har visat sig vara ett effektivt verktyg för att skydda både kunder och verksamheten från ohälsosamma och ohållbara spelaktiviteter.

— Jag är oerhört glad att se Maris återigen belönas för sitt dedikerade och hårda arbete för att säkerställa att våra kunder upplever spel på ett hälsosamt och säkert sätt. Det har alltid varit, och kommer alltid att vara, en prioritet för Kindred att erbjuda kunder en rolig, säker och underhållande upplevelse, säger Daniel Gambin, chef för spelsäkerhet på Kindred Group.

Kindred Group investerar stort i spelansvar eftersom detta är en fundamental del i att bygga en långsiktig relation med våra kunder. Att hjälpa våra kunder behålla kontrollen över sitt spelande, erbjuda en säker och trygg miljö samt förebygga bedräglig verksamhet, bidrar till gruppens mål om att säkerställa bästa möjliga upplevelse.

For ytterligare information:

Daniel Gambin, Head of Player Safety, Kindred Group

Tel +36599995542

Email: daniel.gambin@kindredgroup.com

Alexander Westrell, Group Head of Communication, Kindred Group

Tel +46737071686

Email: alexander.westrell@kindredgroup.com

Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm  och  är en av Europas största noterade speloperatörer. Kindred Group har 10 olika varumärken och över 16,9 miljoner kunder över hela världen. Kindred är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och granskad och certifierat av eCOGRA vad gäller den alleuropeiska CEN-standarden om konsumentskydd och ansvarsfullt spelande.