Kindred uppmärksamms för arbete inom jämställdhet och jämliket

tis, 15 maj, 2018 08:00 CET

Kindred Groups (tidigare Unibet Group) juridiska team vinner priset ’Team of the Year’ vid International Women in Gaming Diversity Awards i London. Utmärkelsen uppmärksammar det team som bidragit mest till en positiv förändring inom järmställdhet och jämlikhet i sitt bolag.

Det var i fredags som Kindreds bolagsjurist stolt kunde ta emot utmärkelsen ’Team of the Year’ på Grosvenor House i London vid International Women in Gaming Diveristy Awards. Kindreds juridiska team består av 12 medarbetare där 70 procent är kvinnor och 30 procent män som representerar sju nationaliteter.

Jämställdhet och jämlikhet är viktiga delar i Kindreds hållbarhetsarbete och bolaget har initierat en rad projekt för att driva dessa frågor inom organisationen men även i branschen som helhet. Tidigare i år blev Kindred en av huvudsponsorerna till All-in Diversity Project, ett initiativ för att öka jämställdhet och jämlikhet inom spelbranschen globalt.

”Lika möjligheter är en av grundbultarna i vår kultur och värderingar samtidigt som det förblir ett fokusområde för företagets utveckling inom jämställdhet och jämlikhet. Vi är oerhört stolta över de kvinnor och män som driver utvecklingen av Kindred framåt, därför gör det mig extra glad att vårt juridiska team uppmärksammas för det hårda arbete de genomför varje dag”, säger Henrik Tjärnström, CEO Kindred Group.

”Jag är både glad och stolt över att mitt team uppmärksammas med detta pris. Deras arbete och engagemang är har en stor del i verksamhetens framgång, att vi förblir en ledare inom vår bransch och att Kindred är en fantastisk arbetsplats”, säger Liv Biesemans, Head of Legal Kindred Group.

Anna Jein, Sustainability Manager

Anna.jein@kindredgroup.com

Alexander Westrell, Group Head of Communications

Alexander.westrell@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 21 miljoner kunder via något av de 11 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1,400 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och är medgrundare av ESSA, samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com.