Valberedningen i Kindred Groups förslag inför kommande årsstämma

tis, 27 mars, 2018 11:03 CET

Inför årsstämman den 15 maj 2018 föreslår Kindred Group plc:s valberedning omval av följande styrelseledamöter:

• Kristofer Arwin
  • Peter Boggs
  • Peter Friis
  • Stefan Lundborg
  • Anders Ström

Valberedningen föreslår också nyval av två ledamöter:

• Helen Barnekow
  • Gunnel Duveblad

Hélène Barnekow, född 1964, är sedan 2015 VD i Telia Sverige. Helene började på Telia Sverige som Chief Commercial Officer 2014 och har tidigare haft ett antal globala marknadschefs- och produktroller inom Dell EMC och SonyEricsson. Sedan 2013 är Hélène styrelseledamot i GN Store Nord A/S och styrelseledamot i Svenskt Näringsliv. Hélène har en mastersexamen i International Business från Lunds universitet och har omfattande erfarenhet från mobil- och IT-branschen och utsågs 2017 till Årets ledare inom Telekom.

Gunnel Duveblad, född 1955, har en omfattande erfarenhet från börsnoterade bolag både i olika ledande befattningar och på styrelsenivå. Gunnel har i 25 år innehaft chefsbefattningar inom IBM både på nationell och internationell nivå och är idag styrelseordförande i bl a HiQ International AB och Team Olivia Group AB och styrelseledamot i bl a Dustin Group AB och SWECO AB. Gunnel har studier i datavetenskap från Umeå universitet.

Den oberoende styrelseledamoten Nigel Cooper har meddelat valberedningen att han inte ställer upp för omval. Nigel har sedan 2010, genom sin erfarenhet inom redovisning, finans och affärsliv, gjort en utomordentligt viktigt insats i styrelsen och revisionsutskottet.

Styrelseledamoten Sophia Bendz har också meddelat valberedningen att hon inte ställer upp för omval.

Sofia, som invaldes 2014, har med sin internationella bakgrund bidragit med värdefulla insikter inom såväl marknadsföring som försäljning i styrelsearbetet och stöttat ersättningskommittén i dess arbete.

Årsstämman äger rum den 15 maj 2018 i Stockholm och kallelse kommer att publiceras i början av april.

För mer information:

Evert Carlsson, ordförande i Valberedningen, telefon 070 590 82 24.

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 21 miljoner kunder via något av de 11 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1 400 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och medgrundare av ESSA, samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com.