Kindred signerar historiskt avtal med European Football Development Network

ons, 11 dec., 2019 11:00 CET

Kindred utökar sitt samarbete med European Football Development Network (EFDN) genom att bli EFDNs första kommersiella Community Partner. EFDN arbetar för att genom fotbollen bidra till ett bättre samhälle.

Kindred Group (tidigare Unibet Group) ingår ett historiskt samarbete med European Football Development Network, där Kindred blir nätverkets första kommersiella Community Partnern. EFDN är ett nätverk av europeiska professionella fotbollsklubbar, ligor och förbund. Tillsammans arbetar de 85 medlemmarna för att förbättra de samhällen som de verkar i.

Under våren 2019 sponsrade Kindred EFDNs program ”Active Fans”, ett samarbete man nu utvidgar för att ytterligare stärka båda parters gemensamma värderingar.

”Vi är stolta över att presentera Kindred som vår första kommersiella Community Partner. Vi delar båda kärleken till fotbollen och är ledande i våra branscher när det gäller att ta ansvar samt att bidra till en ökad hållbarhet i våra samhällen. Kindred arbetar med ett nytt hållbarhetsdrivet ramverk för sponsring och stöttar initiativ i samhället genom sina samarbeten med klubbar, vilket rimmar väl med EFDNs strävan att förstärka kvaliteten och genomslaget av våra program i samhället genom kunskapsdelning”, säger Hubert Rovers, CEO för EFDN.

”Tillsammans med Kindred vill vi utveckla den sociala kraft som finns inom fotbollen genom att belysa värderingar som Fair Play och respekt, men även utbildning, mångfald, social sammanhållning och fysisk aktivitet. Genom vårt samarbete är vi övertygade om att vi kan skapa ett långsiktigt bidrag till FNs hållbarhetsmål och inspirera andra intressenter inom fotbollen att verka för mer hållbarhet”, fortsätter Rovers.

”Vi är glada över att få vara en del av EFDNs nätverk. Det arbete som EFDN gör är viktigt och stämmer väl överens med Kindreds värderingar. Vi är övertygande om att detta blir ett framgångsrikt samarbete där vi kommer att utföra många bra saker tillsammans. Ett exempel på detta är att vi med EFDN utvecklar och implementerar ett anti-matchfixningsprogram i syfte att utbilda alla de fotbollsklubbar som ingår i EFDNs nätverk”, säger Henrik Tjärnström, CEO, Kindred Group.

Kindred har som strategiskt fokus att vara en aktiv deltagare i det lokala samhället genom aktiviteter som kan bidra till ökade kunskaper och resurser i mening att bygga en bättre framtid. EFDN erbjuder Kindred en plattform som ger möjlighet till ett utökat nätverk gentemot viktiga målgrupper. Att bli en Community Partner till EFDN är i linje med Kindreds ökade fokus på att bidra till ett bättre samhälle genom olika samarbeten.

För ytterligare information:

Maria Angell Dupont, External Communications Manager, Kindred Group

+46 72 165 15 17

press@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 26 miljoner kunder via något av de 11 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1,600 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och är medgrundare av International Betting Integrity Association(IBIA), samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com.