NBA utser Unibet till auktoriserad speloperatör

mån, 25 nov., 2019 14:30 CET

Kindred Groups varumärke, Unibet utses idag till en auktoriserad speloperatör av NBA på den amerikanska marknaden. Genom detta avtal får Unibets kunder tillgång till officiell NBA statistik, allt för att förbättra en redan stark och hållbar kundupplevelse.

Kindred Group (tidigare Unibet Group) är nu genom Unibet en auktoriserad speloperatör till NBA (National Basketball Association) i USA. Som en del av avtalet kommer Unibet under hela säsongen ha tillgång till NBA:s officiella data i USA, både online och via mobila plattformar.

“Vi är väldigt stolta över att samarbetet med NBA. Detta avtal kommer att addera till den förstklassiga spelupplevelse som våra kunder redan nu har. Genom tillgång till NBA:s officiella data kommer kundupplevelsen att stärkas ytterligare. Kindred delar NBA:s syn på en reglerad och hållbar spelmarknad, vilket gör detta partnerskap till en perfekt kombination, säger Manuel Stan SVP Kindred US.

Utöver avtalet kommer NBA och Unibet att fortsatt arbeta tillsammans med hur man bäst kan stärka och skydda idrottens integritet.

Manuel Stan, SVP Kindred US

manuel.stan@kindredgroup.com

Maria Angell-Dupont, External Communications Manager

+46 721 651 517

press@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 26 miljoner kunder via något av de 11 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1,600 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och är medgrundare av International Betting Integrity Association(IBIA), samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com.