Kindred expanderar i USA med lansering i Indiana

tors, 30 juli, 2020 15:05 CET

Kindred fortsätter sin expansion på den amerikanska spelmarknaden genom att ta steget in i Indiana. Detta efter två framgångsrika lanseringar i New Jersey och Pennsylvania. Från och med idag kan kunder i Indiana uppleva Unibets förstklassiga sportboks-tjänster online.

Kindred Group har idag annonserat sin expansion in i Indiana genom att lansera sitt sportboksvarumärke Unibet i delstaten. Lanseringen sker som en del av Kindreds multistatsavtal med Caesars Entertainment. Detta blir Kindreds tredje delstat i USA efter att framgångsrikt ha lanserat både nätkasino och vadhållning online i New Jersey och i Pennsylvania.

”Efter två framgångsrika lanseringar av Unibet i USA, både i New Jersey och i Pennsylvania ser vi nu framemot att påbörja vårt samarbete med Caesars Entertainment, samt att få introducera kunder i Indiana till Unibets förstklassiga sportbok i en trygg och säker miljö. Att kunna introducera Unibet i tid för att både NBA och NHL startar är spännande. Indiana representerar även den första fasen av vår etablering i amerikanska mellanvästern och vi förväntar oss ytterligare etableringar i andra stater inom kort”, säger Manuel Stan, SVP Kindred US.

”Vi ser fram emot Unibets framgång i Indiana och de medföljande intäkterna det innebär för vår sportboksverksamhet. Unibets lansering sker i en spännande period för sportfans i och med att professionell sport återvänder”, säger Christian Stuart, Head of Caesars Sports and Online Gaming.

”Denna lansering följer Kindred Groups strategi att etablera en tydlig närvaro i vad som väntas blir världens största spelmarknad. Vi bygger verksamheten med lokal expertis kombinerat med globalt kunnande i alla de marknader vi verkar”, avslutar Manuel Stan.

Kindred avser att använda Pala Interactives digitala spelplattform i Indiana och Kambis sport betting-plattform vilket tidigare kommunicerats.

Manuel Stan, SVP Kindred US

manuel.stan@kindredgroup.com

Maria Angell-Dupont, External Communications Manager

+46 721 651 517

press@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, USA och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 27 miljoner kunder via något av de 11 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1,700 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och är medgrundare av International Betting Integrity Association(IBIA), samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com.