Kindred lyfter vikten av mångfald och jämställdhet – stöttar Women in Racing

mån, 17 feb., 2020 11:00 CET

Kindred Group ingår ett samarbete med den brittiska organisationen Women in Racing för att sätta fokus på yrkesaktiva mödrar i arbetslivet samt öka uppmärksamheten på de utmaningar som kvinnor möter i balansen mellan arbets- och yrkesliv efter att man fått barn. Kindred stöttar Women in Racings program ”Racing Home”.

Genom detta samarbete förstärker Kindred Group sitt arbete med att framhålla vikten av mångfald och jämställdhet. Women in Racing är en brittisk organisation vars främsta syfte är att stötta kvinnor som önskar ta sig an ledande positioner inom sportindustrin. Detta arbete stämmer väldigt väl överens med Kindreds ambition att senast 2023 uppnå 50/50 procent könsfördelning bland ledande befattningshavare. Samarbetet innebär att Kindred stöttar ett antal regionala arbetsmöten för kvinnor som arbetar i sportindustrin där man lyfter fram de utmaningar som många yrkesverksamma mödrar möter i Storbritannien. Programmet utförs i samarbete med Simply Racing, The Racing Foundation och Oxford Brookes University.

”Vi är övertygade om att mångfald på arbetsplatsen ökar både effektivitet och beslutstagande genom att olika åsikter och erfarenheter lyfts fram. Internt fokuserar vi på hur vi kan förstärka mångfalden och är övertygande om att detta samarbete kan lära oss hur vi kan behålla kvinnliga kollegor inom organisationen. Women in Racing gör ett fantastiskt jobb med att öka uppmärksamheten när det gäller mångfald och jämlikhet och vi är stolta över att stötta dem i detta viktiga arbete”, säger Anna Jein, Sustainability Manager at Kindred Group.

”Women in Racing startades för att stötta kvinnor inom alla olika sporter. Vi är väldigt glada att nu ta vårt ”Racing Home”-projekt vidare.  Detta kommer att ge kvinnor i sportindustrin en möjlighet att vara en del av diskussionen. Vi har nu fått en möjlighet att öka uppmärksamheten runt detta viktiga ämne och utan samarbetet med Kindred Group hade det inte varit möjligt”, säger ordförande för Women in Racing, Tallulah Lewis.

Maria Angell-Dupont, External Communications Manager at Kindred Group

press@kindredgroup.com

Anna Jein, Sustainability Manager at Kindred Group

Anna.jein@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 26 miljoner kunder via något av de 11 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1,600 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och är medgrundare av International Betting Integrity Association(IBIA), samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com.