Återköp av aktier/SDB i Kindred Group plc

mån, 22 mars, 2021 07:30 CET

Under perioden den 15 mars 2021 till och med den 19 mars 2021 har Kindred Group plc (“Kindred” eller “Bolaget”) återköpt sammanlagt 75 000 egna aktier/SDB inom ramen för det återköpsprogram som styrelsen har inititierat i syfte att återföra överskottet av likvida medel till Kindreds aktieägare. Återköpsprogrammet, som Kindred offentliggjorde den 26 februari 2021, genomförs i enlighet med Maltas aktiebolagslagstiftning (Maltese Companies Act), EU:s Marknadsmissbruksförordning No 596/2014 (“MAR”), EU Kommissionens delegerade förordning No 2016/1052 ("Safe Harbour-förordningen") och tillämpliga delar av Nasdaq Stockholms Regelverk för emittenter.

Aktierna/SDB har återköpts enligt nedan.

Datum Aggregerad daglig volym (antal aktier) Viktat genomsnittspris per dag (SEK) Totalt transaktions-värde per dag (SEK)
15 mars 2021 15 000 139,7553 2 096 330
16 mars 2021 15 000 142,6288 2 139 432
17 mars 2021 15 000 140,2290 2 103 435
18 mars 2021 15 000 142,0052 2 130 078
19 mars 2021 15 000 141,1721 2 117 582

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av Nordea Bank Abp för Kindreds räkning. Efter ovanstående förvärv uppgår Kindreds innehav av egna aktier/SDB per den 19 mars 2021 till 3 888 358 aktier. Det totala antalet emitterade aktier i Kindred uppgår till 230 126 200 aktier.

Fullständig information om de genomförda transaktionerna enligt artikel 5.3 i MAR och artikel 2.3 i Safe harbour-förordningen biläggs detta pressmeddelande. Sedan den 1 mars 2021 och till och med den 19 mars 2021 har sammanlagt 917 000 aktier/SDB i Kindred återköpts inom ramen för detta återköpsprogram. Inom ramen för återköpsprogrammet får högst 2 000 000 aktier/SDB förvärvas för sammanlagt maximalt 190 000 000 SEK. För information om samtliga transaktioner i återköpsprogrammet hänvisas till Nasdaq Stockholms webbplats:

Informationen är sådan som Kindred Group är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014) samt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-03-22 07:30 CET.

För mera information:

Patrick Kortman, Head of Corporate Development & Investor Relations, +46 723 877 438

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, USA och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1 600 medarbetare globalt, medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och medgrundare av IBIA, samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com