Unibet blir huvudsponsor till NASCAR-teamet Stewart-Haas Racing

ons, 23 juni, 2021 14:30 CET

Kindred Groups varumärke Unibet ingår samarbete med det mästerskapsvinnande amerikanska NASCAR-teamet Stewart Haas Racing och föraren Kevin Harvick. Samarbetet är ett led i att öka Kindred Groups närvaro i USA, specifikt inom motorsporten.

Kindred Group kommer, genom varumärket Unibet, att för första gången i USA vara huvudsponsor för två stycken NASCAR Cup-serier vid Indianapolis Motor Speedway och Martinsville Speedway i Virginia. I huvudsponsorskapet ingår också NASCAR Xfinity Series-loppet i Indianapolis med Kevin Harvick som förare. Unibets debut som NASCAR-sponsor sker den 26 juli på Pocono Raceway i Pennsylvania med tävlingsföraren Kevin Harvick och No.4-teamet.

Samarbetet är Unibets första inom motorsporten i USA och NASCAR. Som officiell betting-partner innebär detta exklusiva samarbete att man kopplar ihop Stewart-Haas Racings supportrar med Unibet genom olika aktiviteter under hela säsongen.

”Sponsorskap är en viktig del av vår marknadsföring i de stater där vadhållning är tillåtet. Motorsportfans är väldigt engagerade i sin sport och inte minst i teamens tävlingsförare. Unibet existerar just av denna anledning, att förstärka supportrarnas känsla för sporten. Vår spelplattform är enkel att förstå och fylld med fakta som möjliggör för våra kunder att lägga spel baserade på kunskap. Det bästa sättet för oss att berätta vår historia är att integrera Unibet i sporter som supportrarna följer och hejar på. Vi är av spelare, för spelare”, säger Manuel Stan, Senior Vice President USA, Kindred.

“Vi är stolta att representera och samarbeta med Unibet både nu och framöver. Supportrarna är kärnan i vår sport och Unibet erbjuder en ny och insiktsfull möjlighet för våra supportrar att engagera sig i vår sport på ett meningsfullt sätt. Vi ser framemot att påbörja vårt samarbete med Unibet i helgen på Pocono där de som bor i Pennsylvania kan uppleva de produkter Unibet erbjuder”, avslutar Brett Frood, President, Stewart-Haas Racing.

Maria Angell-Dupont, External Communications Manager, Kindred Group

+46 72 165 15 17

press@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, USA och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Unibet i USA återfinns på va.unibet.compa.unibet.comin.unibet.com och nj.unibet.com. Kindred Group har 1600 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA) samt medgrundare av IBIA, samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com